تاکید رئیس جمهور بر حضور حداکثری در انتخابات

♦به گزارش سلام نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه و در آستانه ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی طی سخنانی در جلسه هیات دولت، از جمهوریت ، اسلامیت و ایران به عنوان سه پایه و رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی نام برد و افزود: این سه در کنار یکدیگر جمهوری اسلامی ایران را می سازند.

روحانی افزود: 12 فروردین و حضور مردم در پای صندوق های رای ۴۷ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و رای به نظام جمهوری اسلامی، نشان داد که اداره کشور ایران در اختیار مردم است و این مردم هستند که بالاترین مقام های کشورو مدیریت کشور را با رای خود برمی گزینند و انتخاب می کنند.
رئیس جمهور با بیان اینکه همه حرکت های انقلابی در کشور برای این بوده که مردم بتوانند انتخاب کنند و کسی به مردم رای و چیزی را تحمیل نکند، افزود:خدای نکرده اگر انتخاباتی داشته باشیم که مشارکت حداکثری در آن نباشد ضربه بسیار بزرگی به راه و روشی زده ایم که در۱۲ فروردین انتخاب کردیم.

دکتر روحانی از انتخابات به عنوان یکی از مسائل و موضوعات مهم پیش روی کشور نام برد و تاکید کرد: انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است و تا مشارکت در انتخابات و صندوق رای هست، نظام جمهوری اسلامی با همین قدرت و شکوه خواهد بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: تمام انقلاب‌ها در ایران از زمان میرزای شیرازی بزرگ در این ۱۵۰، ۱۶۰ سال اخیر برای این بود که مردم بتوانند انتخاب کنند و کسی رای و نظری را به مردم تحمیل نکند. بنابراین ۱۲ فروردین روز بسیار مهمی در مردم سالاری اسلامی در کشورمان است.

دکتر روحانی انتخابات را یکی از مسائل بسیار مهمی که این دولت تا پیش از پایان دوره فعالیت خود پیش‌رو دارد، عنوان کرد و گفت: ۱۲ فروردین به عنوان نماد انتخابات و تعیین کننده بودن رای مردم در نظام جمهوری اسلامی یک روز نیست بلکه یک فرهنگ، یک راه و مسیر برای حل معضلات پیچیده و اساسی در کشور است. ان شاالله بتوانیم پیرو این راه باشیم و آن را ادامه دهیم.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ دو = 9