تاکید قطر بر حمایت کشورهای منطقه از حل مساله سد رنسانس

♦به گزارش سلام نیوز وزیر امور خارجه قطر «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» پس از جلسه اتحادیه عرب که موضوع سد رنسانس را مورد بحث و بررسی قرار داد ، تأکید کرد که کشورش هر گونه پشتیبانی را از طرف کشورهای برادر خود درخواست می کند.
الثانی گفت ، پس از یک نشست فوق العاده در سطح وزرای خارجه اتحادیه عرب به میزبانی دوحه به درخواست مصر ، وی بر اهمیت امضای توافقنامه الزام آور در مورد سد رنسانس تأکید کرد که حقوق همه را حفظ می کند.

وزیر خارجه قطر اظهار داشت که از میانجی آفریقایی می خواهد اطمینان حاصل کند که هیچ اقدام یک جانبه ای به مصر یا سودان آسیب نمی رساند.

الثانی با اشاره به اینکه روابط با مصر در جهت مثبت پیش می رود ، افزود: ما مشتاقانه منتظر روابط خوب با همه کشورهای منطقه هستیم.

وی تأکید کرد که حرکت عربی برای پیشبرد برنامه های عربی در منطقه بسیار مهم است ، و متعهد شد که قطر هر گونه پشتیبانی را که از کشورهای برادر و دوست درخواست شود ، ارائه خواهد کرد.

از طرف خود ، احمد ابول غیت دبیرکل اتحادیه عرب گفت که کشورهای عربی از شورای امنیت سازمان ملل متحد می خواهند جلسه ای برگزار کند تا در مورد اختلاف اتیوپی برای پر کردن سد رنسانس که بر روی آبی ساخته شده بحث کند. 

مصر ، سودان و اتیوپی به مدت 10 سال بدون موفقیت در حل مسئله سد بزرگ رنسانس اتیوپی مذاکره کرده اند ، در حالی که پس از اجرای اولین عملیات تأسیسات توسط آدیس آبابا ، تنش طی ماه های گذشته افزایش یافته است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = سه