تاکید مسئولین داخلی فرانسه و انگلستان در رسیدگی به وضعیت مهاجران در گیرودار ترویج نظامی گری

مرگ پناه‌جویان و آوارگان برجای مانده از جنگ افروزی ‌ها در حالی هر روز رو به افزایش است که برخی مقامات اروپا همچون مقامات فرانسه و انگلیس با فضای تنش آمیز به توجیه مسئولیت ناپذیری خود در قبال پناه‌جویان و رها کردن مسئولیتهای خود می‌پردازند.

گزارش: علی صمدی

هنوز زمانی زیادی از مواضع برخی مقامات برخی کشورها چون فرانسه و انگلیس که یخ زدن پناه‌جویان در سرما را بهتر از ورود آنها به فرانسه عنوان کرده بودند نمی‌گذرد که با ادامه این تنش زایی پناهجویان به حال خود رها شده و وضع بدتری را تجربه میکنند که این به ابزاری برای بی‌تفاوتی آنها در قبال مسئولیتها درقبال مردم و ایجاد حاشیه بیهوده بدل شده است. 

حال آنکه بر اساس کنوانسیون ۱۹۵۱ سازمان ملل کشورهای مذکور موظف به پذیرش پناه‌جویان و آوارگان هستند و نه رها کردن پناهجویان به حال خود. در این میان برخی دیگر از سران مسئولیت پذیر هر دو کشور خواستار آن شدند جهت جلوگیری از تشدید وضعیت پناه‌جویان در جهان وزیر کشور فرانسه به دعوت از همتای انگلیسی خود همت گمارد.

نکته قابل توجه آنکه در حالی برخی کشورها به وضعیت مهاجران بی تفاوت هستند که هر کدام به دنبال توسعه نظامی گری در جهان هستند چنانکه نخست وزیر ایتالیا و رئیس جمهور فرانسه امروز در حضور مقاماتی از دو کشور، «پیمان کویریناله» را با هدف تقویت همکاری میان پاریس و رم به امضاء رساندند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 × پنج =