تایید خبر”آزادسازی 3 میلیارد دلار از دارایی های ایران در عراق ، کره جنوبی و عمان”

♦به گزارش سلام نیوز حمید حسینی ، عضو کمیته ریاست اتاق بازرگانی ایران و عراق ، آزادسازی 3 میلیارد دلار از دارایی های ایران در عراق ، کره جنوبی و عمان را تایید کرد. 
طبق اطلاعات به دست آمده از منابع عراقی ، لبنانی و غربی ، حسینی دو روز پیش نیز توئیتی در موردپذیرش آمریکا نسبت به آزادی دارایی های ایران در عراق در صفحه شخصی خود منتشر کرده بود.
حسینی نوشت : طبق اطلاعات موجود، آمریکا موافقت كرد كه موجودی های بانك تجاری عراق را آزاد كند . برخی معاملات نیز در این زمینه انجام شده است.

وی در ادامه افزود: علی رغم پخش گزارش خبری برخی رسانه های ناهمسو که ازادی دارایی های ایران را انکار کرده بودند، اما طبق اطلاعات مستندی که در دست است، ایالات متحده موافقت کرده است 3 میلیارد دلار از دارایی های ایران در عراق ، کره جنوبی و عمان آزاد شود. 
حسینی ضمن بیان اینکه بخشی از وجوه آزاد شده برای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور استفاده می شود ،تصریح کرد: محموله ای از ذرت از عراق وارد کشور شده که نتیجه همین فرآیند آزاد سازی دارایی های ایرانی است.
وی خاطرنشان کرد : آزادسازی این دارایی ها با پیگیری رئیس قوه قضائیه هنگام سفر به عراق و همچنین رئیس کل بانک مرکزی و وزیر انرژی ایران صورت گرفت.

ایشان همچنین گفت : مقامات عراقی از طریق تماس های مکرر، منتظر چراغ سبز واشنگتن بودند ؛ مساله ای که در نهایت هم اتفاق افتاد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 − چهار =