تخت روانچی :حملات علیه سوریه و عراق وضعیت منطقه را بی ثبات و پرتنش می سازد

♦به گزارش سلام نیوز نماینده دائم ایران در سازمان ملل می‌گوید بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و تنها روش پایان آن، حل مسالمت‌آمیز این بحران در انطباق کامل با حقوق بین‌الملل و بویژه اصول مصرح در منشور سازمان ملل است.
مجید تخت روانچی در سخنرانی خود در نشست دوشنبه شورای امنیت درباره تحولات سیاسی ـ امنیتی سوریه گفت: در ده سال گذشته، مردم سوریه رنج بسیاری متحمل شده اند و بحران این کشور نیز پیامد‌های نامطلوبی بر صلح، امنیت و ثبات کل منطقه داشته است.
وی با بیان اینکه این وضعیت نمی‌تواند همچنان ادامه یابد افزود: در دهمین سال آغاز این بحران، باید تلاش‌ها برای پایان دادن به آن مضاعف و اصول کلیدی بطور کامل، مؤثر و با حسن نیت توسط همه رعایت شود.
تخت روانچی تأکید کرد این بحران نمی‌تواند بدون تضمین حاکمیت کامل، وحدت و تمامیت ارضی سوریه پایان یابد؛ چون نه مردم سوریه ادامه اشغال خاک خود یا نقض حاکمیت کشوشان را می‌پذیرند و نه جامعه بین‌المللی باید این را قبول کند، چرا که این امر در تعارض با اصول بنیادین حقوق بین الملل است.
تخت روانچی بار دیگر خروج فوری همه نیرو‌های خارجی حاضر در سوریه، که بدون اجازه دولت آن کشور حضور دارند، بویژه نیرو‌های آمریکایی که بخش‌هایی از خاک سوریه را در اشغال خود دارند را خواستار شد و حمله غیرقانونی اوایل اسفند آمریکا در مرز سوریه و عراق را محکوم کرد و گفت اینگونه اقدمات غیرقانونی وضعیت پرتنش منطقه را وخیم‌تر می‌سازد و باید متوقف شود.
وی تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه را نیز محکوم کرد و گفت جامعه جهانی باید این رژیم را به پایان رساندن ماجراجویی نظامی‌اش وادار سازد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش + 7 =