تروریسم داخلی و اقدامات خشونت‌آمیز طی 25 سال اخیر در امریکا افزایش یافته است

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه ، بر اساس گزارش مرکز تحقیقات بین‌المللی و استراتژیک روزنامه واشنگتن پست، میزان موارد تروریسم داخلی و اقدامت خشونت آمیز در 25 سال اخیر در آمریکا به طور بی سابقه‌ای افزایش یافته و در سال 2020 به بیشترین حد خود رسیده است.

بنابه داده‌‌های ارائه شده، راست گرایان افراطی از سال 2015 تاکنون در بیش از 267 حمله موجب کشته شدن 91 تن شده و در حملات چپ‌های افراطی نیز 19 نفر جان خود را از دست داده‌‌اند.

سث جانز، رئیس مرکز تحقیقات بین‌المللی و استراتژیک در این زمینه گفت: افزایش بی‌سابقه این نوع اتفاقات بسیار نگران کننده است. آمریکایی‌ها باید قبل از وخیم‌تر شدن وضعیت موجود، به جدیت آن پی‌ببرند.

در این گزارش با اشاره به حملات به مراکز دینی از جمله مساجد، کنیسه‌ها و کلیساهای متعلق به سیاه پوستان آمده است: مراکز دینی به همراه کلینیک‌های سقط جنین مورد حملاتی مانند به آتش کشیده شدن، بمب گذاری، تیراندازی توسط راست‌‌های افراطی قرار می‌گیرند. از سوی دیگر نیز موارد خشونت آمیز چپ‌گرایان افراطی نیز در تظاهرات به کشته شدن جورج فلوید به دست پلیس به بیشترین میزان خود رسید.

بر اساس داده‌های این پژوهش، یورش راست‌های افراطی به ساختمان کنگره آمریکا در 6 ژانویه، موحب افزایش تمایل مردم این کشور به انجام اقدامات خشونت‌آمیز شده است.

مطابق این گزارش که اتفاقات خشونت بار و تروریسم داخلی از سال 1994 تا به امروز را مورد بررسی قرار داده است؛ بمب‌گذاری در ایالات اوکلوهما در سال 1995 که منجر به کشته شدن 168 نفر شده بود، مرگبارترین حادثه تروریسم داخلی در طی ربع قرن اخیر در این کشور محسوب می‌شود.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که انتخاب باراک اوباما به عنوان نخستین رئیس جمهور سیاه پوست در آمریکا نیز موجب افزایش میزان اقدامات خشونت آمیز راست‌های افراطی شده است.

بر این اساس، در 6 سال اخیر دست‌کم 15 کلیسای سیاه پوستان، 16 مسجد و 13 کنیسه توسط این این گروه مورد هدف قرار گرفته است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + پنج =