سخنان ترکی الفیصل درباره خطری که کشورهای عربی در معرض آن هستند

«ترکی الفیصل» رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان سعودی، درباره خطری که ممکن است هویت کشورهای حاشیه خلیج فارس در معرض آن قرار گیرند، هشدار داد.

به گزارش روسیا الیوم، الفیصل طی نطقی در باشگاه ادبی الاحساء با عنوان «چالش‌های هویت» در ریاض گفت: برخی کشورهای حوزه خلیج فارس دچار مسائل جمعیتی هستند که زنگ خطری برای چالش‌های همه‌جانبه هویت ملی برای کشورها است.

این شخصیت سعودی گفت: ما در شورای همکاری خلیج (فارس) می بایست برای تکمیل فرآیند افزایش تعداد شهروندان سخت کار کنیم و پیوسته برای دستیابی به یکپارچگی کامل تلاش کنیم.

وی افزود: ما باید سیاست‌های خود را در همه بخش‌ها به‌طور جدی بازنگری کنیم تا هدف آن‌ها شهروندسازی باشد که  این به نفع مردم ما است و هویت ملی آنها را تحکیم می کند.

الفیصل ادامه داد: اگر سیاست‌هایی که در دهه‌های گذشته دنبال می‌شد، ادامه یابد، بی‌تردید در مقطعی در کشورمان اقلیت خواهیم بود .

او تاکید کرد: توسعه اقتصادی باید با جمعیت شناسی مرتبط باشد و این امر مستلزم دیدگاه‌های جدید و سیاست‌های مؤثر در زمینه‌های آموزشی است.

این سیاستمدار سعودی با اشاره به لزوم اهتمام به مفهوم هویت گفت: این مفاهیم، پرسش‌ها، ترس‌ها و نگرانی‌های زیادی را در سراسر جهان ایجاد کرده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 4 = یک