تشدید تنش مرزی بین بین تاجیکستان و قرقیزستان/ سه کشته و ده ها زخمی در درگیری های مرزی

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از الجزیره وزارت بهداشت و درمان در قرقیزستان از کشته شدن سه نفر و زخمی شدن ده ها نفر دیگر در درگیری های مسلحانه بین نیروهای قرقیز و همتایان تاجیکی آنها در منطقه مرزی باتکین در شمال کشور خبر داد.

خبرنگار الجزیره به نقل از مرزبانان قرقیزستانی از توقیف پست مرزی تاجیکستان خبر داد و افزود: «سدیر جباروف» رئیس جمهور قرقیزستان جلسه شورای امنیت ملی را در رابطه با درگیری های روز گذشته فعال کرد.

پیش از این ، خبرگزاری روسی اینترفاکس به نقل از معاون استاندار استان پاتکین قرقیزستان گفته بود که درگیری های مرزی امروز دوباره تشدید شده است.

از طرف دیگر، رویترز گزارش داد که بیش از 30 سرباز در هر دو طرف درگیری که در نتیجه اختلاف در مورد ذخایر آب به وجود آمده ، زخمی شده اند.

درگیری بین دو طرف روز گذشته در مرز بین استان چوكد تاجیكستان و استان باتكین قرقیزستان ، به دلیل ذخیره آب و ایستگاه پمپاژ آب واقع در رودخانه اسفارا كه هر دو طرف می گویند متعلق به آن ها است ، درگرفت.

گفتنی است تنش مرزی بین دو کشور دیروز با تبادل سنگ پرانی بین مردم هر دو طرف آغاز شد ، قبل از اینکه موضوع امروز به تبادل آتش بین نیروهای دو کشور تبدیل شود. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = ده