تشریح عوامل پشت پرده کودتای اردن از زبان نخست وزیر سابق قطر

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از arabic.rt نخست وزیر سابق قطر به رخدادهای اخیر اردن واکنش نشان داد و به تشریح عوامل پشت پرده آن رخدادها و دلایل آن پرداخت.

 حمد بن جاسم در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: آنچه اخیرا در اردن رخ داد، از مدتهای مدید توسط برخی از مقامات دولت سابق آمریکا و یکی از کشورهای منطقه به هدف تغییر رژیم کنونی اردن تحت رهبری عبدالله دوم برنامه ریزی شده بود.

وی افزود: دلیل اصلی تلاش های ناکام، ایستادگی عبدالله دوم در برابر هرگونه عادی سازی روابط به ضرر آرمان فلسطین و آن چیزی است که پیمان ابراهیم خوانده می شود. چنین موضوعی مانعی در برابر آن نقشه ها بود.

نخست وزیر سابق قطر با تاکید بر اینکه ثبات اردن اساساً برای شورای همکاری مهم است، بیان کرد: ثبات دولت در اردن و حتی حمایت از آن واجب است زیرا ما به ثبات و اعتبار بیشتری در منطقه و در راستای خدمت به منافعمان نیاز داریم.

گفتنی است توافقات ابراهیم یا پیمان ابراهیم بیانیه مشترک اسرائیل، امارات متحده عربی و ایالات متحده بود که در ۱۳ اوت ۲۰۲۰ منعقد شد و از این واژه همچنین برای اشاره کلی به توافق‌نامه‌های صلح به ترتیب توافقنامه صلح اسرائیل-امارات متحده عربی و توافق‌نامه عادی سازی روابط بحرین – اسرائیل استفاده شد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− سه = 2