تظاهرات در ناصریه عراق برای مشخص شدن سرنوشت ربوده شدگان

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از شبکه رسمی عراق، ناصریه، مرکز استان ذی قار، شاهد تظاهرات گسترده و تنش میان تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی است.

تظاهرات‌کنندگان خواستار برکناری استاندار و روشن شدن سرنوشت ربوده‌شدگان و شناسایی عاملان ربودن و قتل فعالان تظاهرات هستند.

شهر کوت در استان مجاور نیز شاهد تنشی مشابه ازجانب معترضان محلی است.

گفتنی است عصر چهارشنبه با وجود تدابیر شدید امنیتی ده‌ها معترض به خیابان اصلی ناصریه که دفتر استاندار در آن قرار دارد ریختند، هرچند نیروهای امنیتی مانع از رسیدن آنها به ساختمان استانداری شدند.

معترضان محافظان استاندار  ناصریه در عراق را به اعمال خشونت و تنش متهم می‌کنند و تأکید می‌کنند که تا مطالباتشان تحقق نیابد به تظاهرات ادامه می‌دهند.

هم‌زمان شبکه رسمی عراق به نقل از منابع حکومتی خبر داد که هیئتی از دولت عراق به ریاست «عثمان الغانمی»، وزیر کشور، و «عبدالغنی الاسدی»، رئیس دستگاه امنیت ملی، در راه ناصریه هستند تا اوضاع شهر را کنترل کنند.

با وجود پایان تظاهرات در بسیاری استان‌های عراق، ناصریه از شهرهایی است که همچنان گاه و بیگاه شاهد تظاهرات است. در زمان تظاهرات 2019 نیز ناصریه بعد از بغداد پرشورترین تظاهرات و اعتراضات را تجربه کرد.

در ماه‌های گذشته نخست وزیر عراق دیدارهای متعددی با فعالان مدنی استان ذی‌قار داشته و چندین بار هیئت‌های حکومتی برای رسیدگی به وضعیت استان و کاهش محرومیت آن اعزام شده‌اند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = ده