تنها سه درصد زمین دارای زیست بوم سالم است!

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از newscientist اکثر زیستگاههای زمین یکپارچگی اکولوژیکی خود را از دست داده اند و زمین شرایط مناسبی از لحاظ اکولوژیکی ندارد و در این میان تنها سه درصد زمین دارای زیست بوم طبیعی و سالم شناخته شده است.

مناطقی که قبلاً به عنوان مناطق دست نخورده طبقه بندی شده بودند امروز مورد دسترسی و مداخلات نامناسب قرار گرفته است و زیست بوم آن منطقه را تحت الشعاع قرار داده است.

یکپارچگی اکولوژیکی شامل سه معیار سالم بودن است. سالم بودن زیستگاه، سالم بودن جانوران بر اساس اندازه گیری تعداد گونه های جانوری از دست رفته در یک زیستگاه و سالم بودن عملکرد میزان تراکم عملکردی جانوران یعنی اینکه حیوانات به اندازه کافی از گونه های متعدد وجود دارند که به طور موثر سهم خود را در یک اکوسیستم فعال بازی کنند.

ما فقط در حدود دو تا سه درصد از زمین را می توانیم یافت کنیم که زیست بوم آن سالم باشد و همان حیوان و گیاهانی در آن باشد که 500 سال پیش ، در زمان های پیش از صنعت آنجا بوده اند.

این مکانها و سایر مکانهای سالم دیگر ، از جمله مناطقی از صحرا ، آمازون و شمال کانادا ، درحقیقت مناطقی هستند که توسط جوامع بومی اداره می شوند ؛ که این مساله در حفظ یکپارچگی اکولوژیکی نقش داشته است.

کیمبرلی کوماتسو در مرکز تحقیقات زیست محیطی ایالات متحده می گوید:حفاظت از اکوسیستم های دست نخورده برای حفظ تنوع زیستی روی زمین جهت استفاده از خدماتی که این اکوسیستم ها به انسان ها ارائه می دهند بسیار مهم است.

در حال حاضر دهه 2020 تا 2030، دهه مرمت نامیده شده است که همه در فکر ترمیم زیستگاه تخریب شده برای بهتر کردن آن به نفع کره خاکی و بشریت هستند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + یک =