تکذیب سفر ملابردار معاون سیاسی طالبان به شهر کابل

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از صدا و سیما محمد نعیم وردک سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در پیامی اعلام کرد: سفر ملابردار معاون سیاسی طالبان و رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر به شهر کابل یک شایعه است و تکذیب می شود.

طالبان حدود ۵ هزار زندانی از پلچرخی را آزاد کرد واین افراد به سمت کابل حرکت کردند.

آمادگی قزاقستان برای پذیرش پناهجویان افغانستان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از آلماتی، وزارت امور خارجه قزاقستان همچنین اعلام کرد : اوضاع در افغانستان به صورت ساعتی تغییر می کند و صحبت درباره یک تصمیم قطعی بسیار زود است.
همچنین قاسم ژومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان در پیامی تویتری دستور داد : اقدامات لازم جهت سلامتی شهروندان و دیپلمات های قزاقستان در افغانستان انجام شود.

آمادگی آلبانی برای پذیرش مهاجران افغان 

ادی راما نخست وزیر آلبانی امروز گفت: درخواست آمریکا برای پذیرش موقت پناهجویان افغان که به دنبال روادید برای ورود به ایالات متحده هستند را پذیرفته است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از سارایوو به نقل از رسانه های محلی ، وی افزود: دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اخیراً از آلبانی ، یکی از اعضای ناتو ، خواسته است ارزیابی کند که آیا این کشور می تواند به عنوان یک کشور ترانزیت برای تعدادی از پناهجویان افغان که مقصد نهایی آنها آمریکا است عمل کند یا خیر.

دستور تیراندازی به افراد سودجو و فرصت طلب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از کابل،‌ وزارت کشور افغانستان به پلیس این کشور دستور داد: از همین لحظه در حوزه ها و سطح شهر کابل با توجه به اعلامیه گروه طالبان، مبنی بر عدم داخل شدن به شهر کابل، در صورت مشاهده افراد فرصت طلب و سو استفاده گر اقدام به دستگیری و در صورت نیاز اقدام به تیراندازی به این افراد کنند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه + = 15