تیراندازی در بیروت، 6 کشته و دهها زخمی

 در تیراندازی به سوی تجمع معترضان در مقابل کاخ دادگستری بیروت علیه قاضی طارق بیطار، 6 تن از تظاهرات کنندگان کشته و حدود 60 نفر دیگر زخمی شدند.

گزارش: آیات زین الدین

به گزارش سلام نیوز، تجمع مردم لبنان در اعتراض به دستور قاضی تحقیقات پرونده انفجار بندر بیروت مبنی بر بازداشت تعدادی از وزرا و نمایندگان مجلس این کشور به خشونت کشیده شد.

شمار قابل توجهی از اعضای سندیکاها و وکلا در اعتراض به عملکرد قاضی بیطار در مقابل کاخ دادگستری لبنان تجمع کردند. در این حین افراد ناشناس شروع به تیراندازی به سمت معترضان کردند.

در این هنگام نیروهای امنیتی وارد محوطه کاخ دادگستری شده و آمبولانس های جمعیت الرساله اقدام به امدادرسانی به قربانیان کردند.

تیراندازی چندین بار صورت گرفت و رسانه های لبنانی به وجود تعدادی تک تیرنداز در محل اشاره کرده و گفتند که نیروهای امنیتی لبنان چند تن از آنها را دستگیر کردند.

منابع لبنانی شمار جان باختگان این حادثه را 6 نفر و شمار مجروحان را حدود 60 نفر اعلام کرده اند. 

در این بین میشل عون، رئیس جمهور لبنان هم با تماس تلفنی با دفتر نخست وزیر و وزرای دفاع و کشور و فرمانده ارتش، اوضاع را پی گیری کرد. نجیب میقاتی نخست وزیر از همه طرف ها خواست آرامش خود را حفظ کنند.

نجیب میقاتی همچنین با «بسام مولوی» وزیر کشور و «موریس سلیم» وزیر دفاع در زمینه آخرین وضعیت منطقه الطیونه در ارتباط بوده و خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت مرکزی لبنان درباره این وضعیت شد.

صبح امروز پنج شنبه چندین بار صدای تیراندازی در منطقه الطیونه به گوش رسید. این تیراندازی زمانی رخ داد که شماری از هواداران حزب الله و جنبش امل با تظاهرات علیه عملکرد قاضی طارق بیطار در پرونده انفجار بندر بیروت، عازم منطقه العدلیه برای تجمع در مقابل کاخ دادگستری بودند. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× هفت = 56