پلیس ایالات متحده محکوم به قتل عمد!/جزئیات نهایی پرونده «جرج فلوید» اعلام شد

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از Axiosآخرین جزئیات پرونده«جرج فلوید» سیاهپوست که چندی پیش در امریکا توسط فشارهای زانوی افسر پلیس مینیاپولیس بر گلوی خود کشته شد، توسط پزشک پرونده و پس از رجوع دوباره به جسد  ، مشخص شد.  قتل جرج فلوید در جهان واقعی و مجازی، اعتراضات و جنجال های بسیاری را نسبت به خشونت و نژادپرستی در امریکا به راه انداخت.

وی روز دوشنبه شهادت داد که برخلاف ادعای پلیسی که او را به قتل رسانده ، به احتمال قوی فلوید در اثر از دست دادن یا کمبود اکسیژن درگذشت  و نه حمله قلبی یا مصرف بیش از حد دارو.

این پزشک تاکید کرد: فلوید پس از آنکه شووین بیش از 9 دقیقه روی گردنش زانو زد ، درگذشت .

حتی ببا وجود اینکه فلوید بیش از 20 بار گفت: “من نمی توانم نفس بکشم”بازهم پای خود را برنداشت.

برادفورد لانگنفلد ، پزشک ER گزارش داد: فلوید را پس از 30 دقیقه مورد احیای قلبی قرار گرفت و ققبل از آن با اینکه بی جان افتاده بود کسی او را جهت احیا تکان و به مرکز درمانی نرساند.  

 

*تلاش نکردند روی او احیای قلبی انجام دهند!

پزشک پرونده جرج فلوید تاکید کرد: CPR فوری می توانست احتمال زنده ماندن وی را افزایش دهد ، اما  هیچ گزارشی از انجام CPR در صحنه دریافت نکرده ایم. در هر دقیقه CPR انجام نمی شود ، احتمال زنده ماندن تقریباً 10-15٪ کاهش می یابد و این هم جنایت دیگری است که بر وخامت انسانی پرونده “جرج فلوید” افزوده است. 

وی به دادستان گفت كه محتمل ترین علت مرگ و ایست قلبی ناگهانی فلوید “از دست دادن خون و كمبود اکسیژن” است ، و این باعث می شود خفگی به عنوان مهم ترین عوامل موثر در مرگ فلوید مطرح باشد و افسری که این کار را عامدانه انجام داده است از اصول اخلاقی و انسانی یک پلیس فاصله گرفته است.

 لانگنفلد افزود: هیچ شواهدی وجود ندارد كه فلوید داروی خاص یا سمی را كه پادزهر برای آن وجود دارد بیش از حد مصرف كرده باشد. 

 

*افسران بالای سر فلوید، بی تفاوت ایستاده بودند

گفتنی است دو امدادگر که فلوید را به بیمارستان منتقل کردند هفته گذشته شهادت دادند که هنگام رسیدن به محل حادثه فکر می کردند فلوید اساساً مرده است. یکی از امدادگران گفت که چندین افسر را “بالای” سر فلوید دیده که بی تفاوت ایستاده بودند.

با توجه به شهادت و اعلام گزارش نهایی پزشک پرونده جرج فلوید ، افسر پلیسی که با فشار زانو راه نفس را او را بریده است به احتمال زیاد به قتل یا شبه قتل محکوم می شود . قاضی پرونده تصمصم نهایی را به بعد موکول کرد.

به نظر می رسد جریان برتر طلبی نژادی در آمریکا به معضلی بسیار بزرگ تدیل شده و تمامی ندارد. پس از قتل جرج فلوید در آمریکا تظاهرات ضد تبعیض نژادی بسیاری رخ داد که با خسونت مضاعف پلیس علیه این گروهها و استفاده از گاز اشک و آورو اسپری فلفل و دیگر مواد شیمیایی جهت پراکنده سازی روبرو بوده است .حمایت علنی سران ایالات متحده از سفیدان در مقاطع مختلف بر بار نژاد پرستی در آمریکا افزوده است.

 

*برادر جرج فلوید: ترامپ با من تماس گرفت تا ساکتم کند

«فیلونیس فلوید»برادر جورج فلوید چدی پیش در یک مصاحبه خبری گفت: «پس از به راه افتادن موج اعتراضات ، رئیس جمهور (وقت) ترامپ شخصا با من تماس گرفت. می خواستم به نقص حقوق فلوید توسط نیروی پلیس اعتراض کنم اما او  حتی فرصت حرف زدن به من نداد. 

وی ادامه داد: احساس بدی داشتم . او فقط می خواست مرا ساکت کند و فضا ساکت شود. می‌خواستم با او صحبت کنم اما او میان کلامم می پرید، خیلی روشن احساس کردم  او می‌خواست به من بگوید زنگ نزدم که حرفهای تو را بشنونم ، خودم می خواهم حرف بزنم».

وی افزود: من فقط به او گفتم که خواهان اجرای عدالت (درباره قتل برادرم) هستم و گفتم که باورم نمی‌شود که در روز روشن آنها (ماموران پلیس) بدون محاکمه و مراعات روند قضایی فردی را اعدام کنند.

 

«راکسی واشنگتن»همسر جرج فلوید نیز در یک نشست خبری با دخترش حاضر شد و گفت : می‌خواستم همه ببینند افسرها چه چیز را از ما گرفتند!همه  در پایان روز به خانه و نزد خانواده باز می‌گردند اما جیانا دیگر پدری ندارد که به خانه باز گردد و او را در آغوش بکشد. من خواهان اجرای عدالت درباره افسر پلیس هستم.

جورج فلوید چند سال قبل برای یافتن شغل به مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا آمده بود و یک دختر ۶ ساله دارد که در هیوستون با «راکسی واشنگتن» مادرش زندگی می‌کند. اسکای نیوز اعلام کرد وی دو شغل داشت و بعد از استقرار در مینیاپولیس در دو شغل مشغول به فعالیت بود، رانندگی کامیون و مامور امنیتی رستوران «کانگا لاتین بسترو» (متعلق به لاتین‌تبارها).

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج − 2 =