جزییات حمایت دولت از فعالیت‌های سینمایی استان‌ها/ ۳۵ عنوان فعالیت مصوب شد

   گزارش : محمد ایرما

به گزارش سلام نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی درباره ماتریس تفاهمنامه استانی و اختصاص صد در صدی اعتبار فعالیت های سینمایی موضوع تفاهمنامه های استانی سال ۱۴۰۰، با اشاره به سیاست «ایران، تهران نیست» بیان کرد: با اجرای برنامه سال ۱۴۰۰ سازمان سینمایی که با مشارکت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها اجرا خواهد شد، شاهد اجرای ۳۶ عنوان فعالیت سینمایی در استان ها خواهیم بود و براساس این برنامه حضور سازمان سینمایی در استان ها جدی تر خواهد شد.

 

وی توجه به تنوع فرهنگی استان ها در تولید محتوا و جشنواره ها، افزایش فضای نمایش فیلم، توجه به زیرساخت های سینمایی، اکران و عرضه فیلم در مناطق غیر برخوردار، دانش افزایی فیلمسازان استان ها، صیانت از عرضه آثار و محصولات سینمای ایران در استان ها، افزایش توان فرهنگی انجمن سینمای جوان استان ها، برگزاری همزمان جشنواره های فجر، کودک و نوجوان سینما حقیقت و فیلم کوتاه تهران در استان ها را از ویژگی برنامه استانی سازمان سینمایی دانست که در راستای ۹ کلان برنامه وزارت ارشاد و برنامه جامع سازمان سینمایی با رویکرد توسعه عدالت فرهنگی و عمومی سازی دسترسی فرهنگی صورت می گیرد.

حیدری خلیلی از توجه و طرح اولویت های موضوعی چون موضوعات قرآنی، نماز و نیایش، دفاع مقدس، محرم، میراث فرهنگی، کویر و زندگی، روستا و عشایر، میراث ناملموس، آیین ها و فرهنگ مناطق و نواحی در جشنواره های فیلم استان ها یاد کرد.

معاون سازمان امور سینمایی اظهار امیدواری کرد با رعایت پروتکل های بهداشتی و با برقراری وضعیت سفید، امکان اجرای همه فعالیت ها و برگزاری رویدادهای سینمایی در استان های کشور فراهم شود.

از ویژگی‌های جدید برنامه سازمان سینمایی در استان ها، اضافه شدن تفاهمنامه با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مناطق آزاد قشم، اروند، چابهار و ارس است. همچنین برای اجرای برنامه های استانی سازمان سینمایی با ادارات کل فرهنگ وارشاد اسلامی همه استان های کشور (۳۱ استان) و جنوب کرمان و ۴ منطقه آزاد مجموعا ۳۶ تفاهمنامه استانی امضا و مبادله شده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 − = سه