جنبه های انسانی مکتب شهید سلیمانی از منظر دکتر سعدالله زارعی

گزارش: بهنام نداف

♦به گزارش سرویس اندیشه سلام نیوز دکتر سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه و بین‌الملل در رابطه با جنبه های انسانی مکتب شهید سلیمانی می گوید:

ایشان به این معنا(سیاسی) در طبقه نخبگان مرز قایل نبود که اقا حالا این چپه، آن راسته، این چیه، اصلاً برایش چنین کلماتی معنا ومفهوم نداشت تنها چیزی که برای ایشان معنا و مفهوم داشت رهبری بود واقعاً قبول رهبری و همراهی با رهبری پیش ایشان در طبقه نخبگان یک مسئله مهمی بود. ایشان ولایت افزا بود خیلی هارا از منجلاب بیرون می کشید و به سمت رهبری می برد. حالا بنده اسم ببرم قاعدتا نمیشود پخش کرد حالا اسم افراد را بخواهیم ببریم مشکل پخش دارد.
گاهی می بینیم فردی در یک طیف دیگری قرار دارد اما سردار با ذاتی که از آن فرد می دید به مسیر انقلاب سوقش داد و اکنون آن فرد در مسیر فعالیت های انقلابی است.
یا ما خودمون که کارهای پژوهشی می کردیم و مسئول پژوهشکده بودیم ایشان بارها خودش به بنده گفت که فلانی و فلانی را هم بیاورید در پژوهشکده صحبت کنند و نظر کارشناسی شون را بگیرید تا این هارا هم داشته باشیم. خوب باهاشون ارتباط داشت بهشون تلفن می زد سراغشون رامی گرفت و گاهی می دیدشون و روشون تاثیر می گذاشت.
بنده واقعاً اینجا بگویم اشهد بالله که اینگونه نبود که آنها بتوانند بر روی شهید تاثیر بگذارند. آن پوسته ورودی شهید خیلی سخت بود و کسی نمی توانست این پوسته را بشکند. ایشان تماس می گرفت صحبت می کرد می کشید مدیریت و هدایت می کرد. حالا بعضی وقت ها هم موفق نبود و مواردی هم بود که اثر نداشت اما در اکثر مواقع اثر داشت.
در تیپ های مردمی صحبت کردیم در بخش نخبگان هم ایشان با یک این چنین ظرافتی عمل می کرد

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج − 2 =