جو بایدن برای سخنرانی”پسا صد روزه”خود به کنگره می‌رود

به گزارش سلام نیوز ، اکسیوس اعلام کرد «جو بایدن» دعوت «نانسی پلوسی»جهت سخنرانی پس از صد روز اول ریاست جمهوری را ،به مثابه سایر روسای جمهور ، قبول کرده است.

این سخنرانی، در کنگره و در اواخر آوریل (اوایل اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

کاخ سفید سه شنبه شب تأیید کرد ، رئیس جمهور بایدن دعوت نانسی پلوسی سخنگوی مجلس را برای سخنرانی در جلسه مشترک کنگره و پاسخگویی به برخی اما و اگرهای داخل و خارجی پذیرفت.

 این اولین سخنرانی بایدن در مجلس و سنا از زمان روی کار آمدن وی است و او مجبور خواهد بود در این جلسه به برخی مسائل مهم ایالات متحده در سیاست داخلی یا خارجی بپردازد.

پیشتر رویترز نوشت : نانسی پلوسی از جو بایدن دعوت کرده است به سنت پیشین، پس از صد روز از زمان روی کار آمدن وی ،اقدام به سخنرانی و شفافیت درمورد برخی مسائل در کنفرانس کنگره بپردازد. مسائل منطقه و ایران ، یکی از محورهای سخنرانی بایدن خواهد بود.

کاخ سفید گفت در بیانیه ای خطاب به رئیس جمهور “شب قبل از صدمین روز ریاست جمهوری” این سخنرانی را تایید و تضمین کرده است.

 پلوسی ، اوایل روز سه شنبه ، با اعلام دعوت خود ار رئیس جمهور امریکا و ضمن ادعای خود مبنی بر یک راهنمایی خوب و تاریخی در سطح جهان از سوی امریکا، نوشت :امریکا رهبری تاریخی و تحول آفرین داشته است و خوب است این شفافیت سازی و رهبری مسیر را مشخص کند.

وی در این دعوت نامه نوشته بود : من با یک روحیه خوب می نویسم که شما(بایدن) را به سخنرانی در یک نشست مشترک کنگره در روز چهارشنبه ، 28 آوریل دعوت می کنم تا دیدگاه خود را برای پرداختن به چالش ها و فرصت های امریکا در سیاست خارجی و داخلی را تا این لحظه تاریخی به اشتراک بگذارید.

گفتنی است دونالد ترامپ و باراک اوباما ، روسای جمهور سابق هر دو نیز این پیشنهاد را پذیرفته بودند و اولین سخنرانی های خود را در فوریه سالهای نخست حضور خود انجام داده اند.

اما به نظر می رسد با ادامه برخی مسائل دیگر امریکا و نیز بیماری همه گیر ویروس کرونا ،جلسه جو بایدن جلسه ای متفاوت باشد.

همچنین گفتنی است نانسی پلوسی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده از جو بایدن حمایت کرده بود.

محتویات سخنرانی بایدن به ویژه همزمان با برخی رویدادهای مرتبط چون نشست صلح ترکیه و عدم حضور طالبان، اتهامات وی مبنی بر غفلت از برخی شعارهای انتخاباتی،اغاز غنی سازی 60 درصد ایران و مانند آن قابل توجه ارزیابی شده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ یک = 2