جو بایدن : پوتین از رفتار تحریک آمیز در عرصه روابط بین الملل دست بردارد

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفته است که مسکو در صورت حمله به اوکراین نتیجه مطلوبی نخواهد گرفت.

گزارش: علی صمدی

بایدن به خبرنگاران گفت که امکان اعزام نیروهای زمینی ایالات متحده به اوکراین در صورت تهاجم روسیه «هیچ وقت روی میز نبود»، اگرچه ایالات متحده و ناتو ملزم به اعزام نیروهای بیشتر به کشورهای شرق ناتو برای تقویت این سازمان هستند و درباره هرگونه اقدام ستیزه جویانه به مسکو هشدار داده شده است.

بایدن همچنین گفت که هفته گذشته دو ساعت تلفنی با پوتین صحبت کرده است و این موضوع را برای روسیه روشن کرده که در صورت تهاجم به اوکراین، جایگاه روسیه در جهان «به‌طور قابل توجهی» تغییر خواهد کرد.

این اظهارات رئیس جمهور آمریکا همزمان با آن مطرح شده که وزرای خارجه گروه هفت روز شنبه پس از نشستی در لیورپول پیام مشابهی را به مسکو ارسال کردند و از مسکو خواستند به میز مذاکره بازگردد.

از سال ۲۰۱۴ در منطقه دونباس که مردم آن با روسیه قرابت زبانی و فرهنگی دارند، درگیری میان مخالفان و دولت مرکزی کی یف در جریان است.

دولت مسکو، اوکراین را به رفتار تحریک آمیز متهم می‌کند و خواستار تضمینی برای عدم گسترش ناتو به شرق و استقرار سلاح در نزدیکی مرزهای روسیه است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 4 = سه