♦ حداد عادل: تکلیف روشن است به احمدی نژاد فکر نکنید

به گزارش سلام نیوز حداد عادل، رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به برخی اخبار درمورد کاندیداتوری احمدی نژاد گفت: آمدن احمدی نژاد را اصلا به عنوان شوک انتخابات در نظر نگیرید.

وی تاکید کرد: تکلیف روشن است.

حدال عادل اشاره کرد: زیاد تحت تاثیر موضع گیری و فضای مجازی و حرف زدن‌ها نباشید. چنین اتفاقی نخواهد افتاد، دفعه‌ی قبل هم نیافتاد، حالا که 4 سال هم گذشته و بدتر هم شده است.

وی با اشاره به رد صلاحیت احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری گذشته، گفت: به هر دلیلی نیافتاد، این دفعه دلایلش بیشتر است؛ بنابراین به این فکر نکنید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام چندی پیش در دوازدهمین نشست، همایش نظام مسائل کشور با محوریت سیاست‌گذاری، تقنین و اجرا با اشاره به سابقه فعالیتش، گفت: از اسفند ۵۷ تا کنون فعالیت‌های مختلفی داشته و در سطح معاونت وزیر هم بودم. در این ۴۲ سال فعالیت، به این جمع بندی رسیدم که مهم‌ترین نیاز ما برای اداره کشور مدیریت است.

حداد عادل تاکید کرد: همه چیز باشد و مدیریت نباشد، همه‌چیز بی‌فایده است. پول، نیروی انسانی و منابع طبیعی در فقدان مدیریت به هدر خواهد رفت.

وی در نشست مذکور یک نوعی از الگوهای دیگر را راهبردپایه دانست و گفت: این نوع، هم شامل ارزش، هدف و هم منابع می‌شود و فرقش این است که روش‌های اجرایی آن الگو را هم به ما می‌دهد، به ازای هر هدفی، روشی خاص می‌دهد و زمانبندی می‌کند. این روش‌مند بودن خصوصیت الگوی راهبردپایه است.

عضو تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دو مثال در جامعه مطرح شده که یکی در اواخر دوران احمدی‌نژاد، بحث هدف‌مندی یارانه‌ها است. او آمد و گفت این بی‌عدالتی است که بنزین لیتری ۲ هزار تومان تمام شود و ما به خودروها لیتری ۵۰۰ تومان دهیم. احمدی‌نژاد گفت که مجبور می‌شویم ۱,۵۰۰ تومان از بیت المال بگیریم. کسی که تعداد خودروهایش بیشتر است، بیشتر استفاده می‌کند. اما کسی که در روستا است نمی‌تواند زیاد استفاده کند و این به ضعفا کمک نمی‌کند.

وی افزود: احمدی‌نژاد با این استدلال گفت یارانه ندهیم و قیمت‌ها را بالا ببریم اما آن‌هایی که پولدار هستند به قیمت واقعی بدهند و پول‌هایی (به عنوان یارانه) را به طبقه ضعفا بدهیم. کاربرگ‌هایی تهیه شد تا مردم بگویند درآمد و حقوقشان چقدر است.

حدادعادل در ادامه یادآور شد: می‌خواستند از پایین‌ترین دهک شروع کنند و پول یارانه به آن‌ها داده شود و گفتند که به کسانی که ثروتمندند، داده نشود. شاید ۷-۸ ماه طول کشید و همه در صف پر کردن فرم‌ها بودند که به یک باره گفته شده به همه ۴۵ هزار تومان یارانه داده می‌شود از دهک اول تا دهم.

بیشتر بخوانید:♦عقب نشینی گام به گام آمریکا درمیدان برجام

 

درباره ی ameri

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = چهارده