حمایت مادر داغدیده سوری از کودکان یتیم با افتتاح کودکستان در ادلب

یک مادر سوری که همسر و دو فرزند خود را در حملات هوایی روسیه در ادلب از دست داده است، با افتتاح کودکستان اقدام به آموزش و پرورش کودکان معلول و یتیم می‌کند.

گزارش: آیات زین الدین

به گزارش سلام نیوز، وعد التمیر که همسر و دو فرزند خود را در دو حمله جداگانه هواپیماهای جنگی روسیه در استان ادلب در شمال غرب سوریه از دست داده است، با افتتاح کودکستانی اقدام به آموزش و پرورش کودکان معلول و یتیم می‌کند.

التمیر که وکیل دادگستری و مادر 6 فرزند است در پی از دست دادن همسر و فرزندانش در دسامبر 2015، یک کودکستان در شهر احسم در حومه جنوبی ادلب افتتاح کرد.

وی برای کودکان یتیم و معلول و همچنین کودکان آواره آموزش رایگان ارائه می‌دهد.

التمیر در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفت: مرگ شوهرم برای من شوکه کننده بود. ما یک خانواده خوب و شادی داشتیم. فرزندانم به پدرشان وابسته بودند.

وی اظهار داشت که قبل از آنکه بتواند شوک مرگ همسرش را پشت سر بگذارد، یک سال بعد دو دخترش را در حمله هواپیمای جنگی روسیه از دست داد.

التمیر گفت که نمی تواند آن لحظات را فراموش کند و حملات هوایی مدام در مقابل چشمان او زنده می‌شود.

وی افزود: ما هنگام حمله در خانه نشسته بودیم. ناگهان احساس کردیم ساختمان تکان می‌خورد. صدای جیغ دخترانم را شنیدم. “نجاتم بده مامان!” من شروع به جستجوی دخترانم کردم. وقتی نتوانستم آنها را پیدا کنم، دیوانه شدم. من فریاد می‌زدم، اما هیچ کس صدای مرا نشنید. سه کودکم زیر آوار بودند، شروع به جستجو کردم.

التمیر گفت: من شروع به گریه کردم. نیم ساعت بعد تیم های دفاع مدنی به محل آمدند. ما با کمک طناب به پایین رفتیم. صورت، پا و سرمان زخمی و خونین بود. دخترانم نیز جان باخته بودند.

وی با بیان اینکه می‌خواهد زندگی خوبی را برای فرزندانش فراهم کند، گفت: همسرم را از دست دادم، کسی نیست که از ما مراقبت کند. من باید روی پای خودم بایستم. به همین دلیل یک کودکستان برای کودکان یتیم و بی سرپرست باز کردم. همچنین یک کلاس درس برای کودکان معلول نیز راه اندازی کردیم.

التمیر افزود: کودکانی که در اینجا آموزش می‌بینند حتی با یک بادکنک هم خوشحال می‌شوند. ما از خیرین می‌خواهیم به آنها اسباب بازی اهدا کنند تا کودکان درد خود را فراموش کنند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه − 1 =