حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان خبرنگاران / آنتونی بلینکن تماس گرفت

♦به گزارش سلام نیوز آنتونی بلینکن پس از آنکه مقر رسانه های بین المللی در غزه بر اثر حمله اسرائیل تخریب شد ، با آسوشیتدپرس تماس گرفت. عصر روز شنبه ، نیروهای اسرائیلی برجی را در نوار غزه که یك ساختمان 11 طبقه ای مرتفع شامل چندین دفتر رسانه های بین المللی و محلی بود، علاوه بر آپارتمان ها و دفاتر وكلا ، هدف قرار داد و تخریب كردند. 

وزیر امور خارجه ایالات متحده «آنتونی بلینکن» پس از تخریب مقر رسانه های بین امللی در نوار غزه در اثر حمله هوایی اسرائیل ، با رئیس خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس«گری پرویت» تلفنی تماس گرفت.

وزیر امور خارجه حمایت قاطع خود را از روزنامه نگاران و رسانه های مستقل در سراسر جهان ابراز کرد و به اهمیت آنچه آنها در مناطق درگیر گزارش می دهند اشاره کرد.

بلینکن ابراز خرسندی کرد که تیم آژانس رسانه ای در غزه آسیب ندیده است.

گفتنی است عصر روز گذشته(شنبه) ارتش اسرائیل ساختمانی را در نوار غزه بمب گذاری کرد؛ که در آن دفاتر بسیاری از رسانه های بین المللی از جمله آسوشیتدپرس قرار داشت.

این ساختمان به چهارمین برج تخریب شده در نتیجه حملات اسرائیل علیه اهدافی در نوار غزه تبدیل شد.

ارتش اسرائیل ادعا کرد که این ساختمان تجهیزات نظامی حماس را در خود جای داده است و از دفاتر رسانه ای به عنوان سپر انسانی استفاده می شده است.

ارتش اسرائیل ادعا کرد قبل از حمله به ساختمان ، به غیرنظامیان و روزنامه نگاران هشدار داده بود.

مدیر اجرایی خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا گفت: این یک پیشرفت فوق العاده بد و نگران کننده است ، ما به سختی از تلفات جانی جلوگیری کردیم. ده ها روزنامه نگار آسوشیتدپرس و کارمندان مستقل در داخل ساختمان بودند و خوشبختانه ما توانستیم آنها را به موقع تخلیه کنیم.

طبق آخرین اطلاعات ، حداقل 146 فلسطینی در اثر حملات صهیونیستی تاکنون کشته شدند. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = چهار