♦خطیب زاده:تلاش مشکوک برای انتساب حملات اربیل به ایران محکوم است

به گزارش سلام نیوز سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (سه‌شنبه) در پی اخبار منتشر شده در خصوص حادثه شب گذشته اربیل و برخی شایعات مشکوک در این ارتباط اظهار داشت: ضمن اینکه این شایعات قویا رد می‌شود، تلاش مشکوک برای انتساب آن به ایران نیز شدیدا محکوم است.

خطیب‌زاده در ادامه تاکید کرد: ایران، ثبات و امنیت عراق را یک امر کلیدی برای منطقه و همسایگان دانسته و هرگونه اقداماتی که برهم زننده نظم و آرامش در این کشور راست را مردود می‌شمارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با مشکوک توصیف کردن این قبیل اقدامات از دولت عراق خواست نسبت به پیگیری و برخورد با عاملان این اقدامات دستورات لازم را صادر کند‌.

اربیل شب گذشته شاهد حملات گسترده راکتی بود که براساس آمارهای رسمی در آن یک غیر نظامی جان باخته و 9 تن زخمی شده اند.

«وین مورتو» سخنگوی نیروهای امریکایی در ائتلاف بین المللی، در تازه ترین آمار ارائه شده درباره حادثه حمله راکتی در اربیل، از زخمی شدن 9 تن در این حادثه خبر داد.

او گفت که در این حادثه 14 راکت 107 میلی متری شلیک شده که 3 راکت آن به پایگاه نظامی برخورد کرده و در آن یک پیمانکار غیر نظامی (غیر امریکایی) جان باخته و 9 تن که 8 تن از آنها نیروی پیمانکار هستند زخمی شده اند و 4 مورد موج گرفتگی مغزی بر اثر انفجار ثبت شده است.

مورتو افزوده که درصورت دریافت اطلاعات بیشتر اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه + = 18