خطیب زاده: سابقه اروپایی‌ها درباره حقوق بشر و برخورد‌های سیاسی و دوگانه آن‌ها هیچ شأن، جایگاه و آبرویی را برای آن‌ها نگذاشته است

♦به گزارش سلام نیوز سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران بعد از اعلام اخیر اتحادیه اروپا برای تحریم برخی از مقامات، نه تنها گفت‌وگو‌های خود با اتحادیه اروپا در همه حوزه‌ها را به تعلیق درآورد، بلکه در حال بررسی عمل متقابل در خصوص لیستی است که در صورت نهایی شدن اعلام خواهد شد.

«سعید خطیب‌زاده» ابراز داشت: سابقه اروپایی‌ها درباره حقوق بشر و برخورد‌های سیاسی و دوگانه آن‌ها هیچ شأن، جایگاه و آبرویی را برای اروپا به ویژه برخی کشور‌های اروپایی خاص که داعیه‌دار حقوق بشر هستند، باقی نگذاشته است. آنچه که در آفریقا آسیا و حتی در داخل خود اروپا اتفاق افتاده است مهمترین دلیل این گزاره راهبردی است که متاسفانه آن‌هایی که حقوق بشر را سیاسی می‌کنند، خائنین اصلی به حقوق بشر هستند.

این دیپلمات کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بعد از اعلام اخیر اتحادیه اروپا برای تحریم برخی از مقامات، نه تنها گفت‌وگو‌های خود با اتحادیه اروپا در همه حوزه‌ها را به تعلیق درآورد، بلکه در حال بررسی عمل متقابل در خصوص لیستی است که وقتی نهایی شود اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: اروپا باید بداند فصل این چنین برخورد‌ها با کشور‌های دیگر آن هم با جمهوری اسلامی ایران خیلی وقت است که گذشته است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 × = بیست هفت