دانشمندان با افراد در خواب ارتباط برقرار کردند

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از sciencealert دانشمندان راهی برای برقراری ارتباط با افرادی که در خواب و رویا هستند پیدا کردنذ. دانشمندان پدیده جدیدی را که آن را به عنوان “رویای تعاملی” توصیف می کنند ، شناسایی کرده اند .

در این شرایط افرادی که خواب عمیق و رویاهای شفاف دارند می توانند دستورالعمل ها را دنبال کنند ، به سوالات ساده بله یا منفی پاسخ دهند و حتی مسائل اساسی ریاضیات را حل کنند. اگر کشفیات بعدی موفقیت آمیز باشد می تواند در درمان و بسیاری موارذ کاربرد داشته باشد.

درباره روانشناسی خواب موارد زیادی وجود دارد که به عنوان یک رمز و راز باقی مانده است ، از جمله مرحله حرکت سریع چشم (REM) که معمولاً رویاها روی می دهد.

توانایی دریافت پاسخ از خواب ، می تواند بسیار مفید باشد. روانشناس کن پالر از دانشگاه نورث وسترن می گوید: “ما دریافتیم که افراد در خواب REM می توانند با یک آزمایشگر ارتباط برقرار کنند و ارتباطات بلادرنگ را برقرار کنند.” “ما همچنین نشان دادیم که رویابینان قادر به درک سوالات ، درگیر شدن در عملیات حافظه فعال و تولید پاسخ هستند.

“بیشتر افراد ممکن است بگویند که این امکان وجود ندارد . اینکه افراد در خواب وقتی سوالی از آنها سال می شود یا از خواب بیدار می شوند یا نمی توانند پاسخ دهند ، و مطمئناً سوالی را درک نمی کنند  خواه برداشت غلطی از آن داشته باشند یا نه. اما  محققان با آزمایش 36 فرد در چهار آزمایشگاه مختلف خلاف این را نشان دادند.  یکی از داوطلبان دچار خواب آلودگی بود و مرتباً رویاهای شفافی را تجربه می کرد ، در حالی که بقیه از نظر تجربه با رویاهای شفاف متفاوت بودند.

کارن کونکولی ، عصب شناس از دانشگاه نورث وسترن می گوید: “ما نتایج را کنار هم قرار دادیم زیرا احساس کردیم که ترکیبی از نتایج چهار آزمایشگاه مختلف با استفاده از رویکردهای مختلف به طور قانع کننده ای واقعیت این پدیده ارتباط دو طرفه را اثبات می کند.”

وی افزود: از این طریق متوجه شدیم که می توان از وسایل و طرق مختلفی برای برقراری ارتباط استفاده کرد.

درباره ی ameri

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دو × = 6