دانشمندان رنگ سفید جدیدی با درجه خنک کنندگی بیش از 20 درصد کشف کردند

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از pubs.acs محققان دانشگاه پوردو یک رنگ فوق العاده سفید جدید تولید کرده اند که 98.1 درصد از نور خورشید را منعکس می کند و می تواند سطوح را تا 19 درجه فارنهایت سردتر از محیط اطراف خود نگه دارد و تا حداقل 20 درصد در خنک سازی فضا اثر بگذارد.

این رنگ جدید ، که ممکن است طی یکی دو سال آینده برای خرید در دسترس قرار بگیرد ، می تواند روزی به مقابله با گرم شدن کره زمین و کاهش گرایش ما به کولر و سیستم های خنک کننده کمک کند.

تیم دانشمندان در بخش مهندسی مکانیک پردو اخیراً یافته های تحقیقات مربوط به رنگ خود را که توسط مرکز تحقیقات فن آوری های خنک کننده دانشگاه و دفتر تحقیقات علمی نیروی هوایی تأمین می شود ، در مجله ACS Applied Materials & Interfaces منتشر کردند.

 “سیولیان روآن” استاد مهندسی مکانیک و یکی از نویسندگان مقاله می گوید: رنگ ما فقط 1.9 درصد از نور خورشید را جذب می کند ، در حالی که رنگ تجاری 10 تا 20 درصد از نور خورشید را جذب می کند.

وی افزود: این رنگ بهبود چشمگیری نسبت به رنگهای رد کننده حرارت موجود در بازار دارد. رنگ های پیشین وقتی توسط اشعه خورشید مورد اصابت قرار می گیرند گرمتر می شوند ، نه سردتر.

روآن می گوید ، در بهترین حالت این رنگهای مقابله با گرما می توانند 80 تا 90 درصد نور خورشید را منعکس کنند. رنگ فوق العاده سفید جدید ، که به گفته محققان ، خنک ترین است که به ثبت رسیده است ، تقریباً تمام اشعه های خورشید را منعکس کرده و گرمای مادون قرمز را از سطح مورد نظر دور می کند و به طور متوسط ​​قدرت خنک سازی 113 وات بر متر مربع را فراهم می نماید.

وی اضافه می کند: اگر روی سقف یک خانه 1000 فوت مربعی رنگ آمیزی شود ، به معنای قدرت خنک کننده 10 کیلووات است که از اکثر تهویه های مرکزی مسکونی قدرت بیشتری دارد.

در آزمایشاتی که در ساعات آفتابی و ظهر روی پشت بام ساختمان دانشگاه انجام شد ،مشخص شد که این رنگ سطوح فضای باز را 8 درجه از دمای محیط اطراف سردتر نگه داشته و در شب نیز، رنگ سطوح را 19 درجه خنک تر از محیط اطراف خود نگه داشته است.

روآن می گوید: رنگ ما می تواند با انتشار خود گرما را فراری دهد و آن  را به اعماق فضا منتقل می کند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هفت + = 15