درخواست خسارت لبنان از رژیم صهیونیستی؛به علت پایمال کردن حقوق بین المللی آبها

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان «میشل عون»، رئیس جمهور لبنان، تأکید کرد که کشورش حق خود را در دریافت خسارت بابت آسیب های زیست محیطی و اقتصادی ناشی از نشت مواد نفتی از رژیم صهیونیستی به خاک لبنان محفوظ می داند.

او در دیدار با «نجاة رشدی»، معاون نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور لبنان، در ساختمان ریاست جمهوری در بیروت، نسخه ای از گزارش اولیه دستگاه های لبنانی درباره «آسیب های وارده به محیط زیست و ثروت آبی لبنان پس از بررسی های میدانی و هوایی آب ها و سواحل لبنان» ارائه کرد.

او خواستار ثبت این گزارش و بررسی آن در جلسه شورای امنیت در 18 مارس برای بررسی نشت مواد نفتی از سواحل مناطق اشغال شده فلسطین به لبنان شد و تأکید کرد که حجم آسیب های وارده زیاد است.

عون تأکید کرد که لبنان حقوق خود در مطالبه خسارت را محفوظ می داند به خصوص که هنوز خسارت های ناشی از نشت نفت به علت بمباران اسرائیل در 2006 پایان نیافته است.

او همچنین خواستار ثبت گزارش مربوط به نقض حریم هوایی و زمینی و دریایی لبنان توسط اسرائیل شد و تأکید کرد که این موارد در مدت اخیر افزایش داشته است.

در روزهای گذشته لبنان اعلام کرد که نشت ماده نفتی قطران در سواحل اسرائیل به خاک لبنان کشیده شده و موجب خسارت های زیست محیطی و اقتصادی برای این کشور شده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 1 = هفت