دفاعیه و شفاف سازی مصر درباره اتهامات حقوق بشری 31 کشور جهان

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از روسیا الیوم ، مجلس سنای مصر اعتراضات ضد حقوق بشری علیه اقدامات اخیر را نپدیرفت و در واکنش به اتهامات موجود ، بیانیه‌ای در پاسخ به انتقاد 31 کشور که از وضعیت حقوق بشر در این کشور شکایت کرده بودند، صادر کرد.

مجلس سنای مصر در بیانیه مذکور عنوان کرده است  انتقادهای 31 کشور  از وضعیت حقوق بشر در کشور مصر و خاموش سازی افراد ،کاملا به دور از شفافیت و واقعیت عینی و غیر قابل پذیرش است .

این بیانیه افزود: دولت مصر تنها کسانی که عملا جرائم تروریستی –مورد توافق همه کشورهای جهان -را مرتکب شده‌اند، مجازات کرده و از قوانین مبارزه با تروریسم تنها در این موارد خاص استفاده می کند و نه علیه اقشاری که کشورهای معترض عنوان کرده اند.

مجلس سنای مصر در دفاع از اتهامات پیرامون نقض حقوق بشر در این کشور تاکید کرد: قاهره تنها افرادی که مرتکب جرائم تروریستی در مفهوم جهانی آن شده‌اند، در فهرست تروریست‌ها قرار داده است.

بیانیه اضافه کرد: دولت مصر به آزادی رسانه‌ها از بعد حقوقی و عملی احترام می گذارد.تاکنون هیچ فردی صرفا به دلیل ابراز عقیده بازداشت نشده و یا هیچ رسانه‌ای که مطابق قوانین فعالیت می‌کند، کنار زده نشده است و اسناد قانونی آن وجود دارد.

گفتنی است روز جمعه (12 مارس) بیش از 30 کشور جهان در شورای حقوق بشر سازمان ملل از مصر خواستند از سرکوب مخالفان دست بردارد.

ایالات متحده امریکا  به همراه 30 کشور دیگر بیانیه‎‌ای مشترک درباره مصر امضا کردند که از سال 2014 میلادی بی‌سابقه است. این کشورها در این بیانیه از دولت مصر خواستند ممنوعیت‌های اعمال شده علیه آزادی بیان و برگزاری تجمعات را لغو کند که مصر در پاسخ به آن اعلام کرد تنها با کسانی که مشمول تعریف بین المللی تروریسم و نقض قانون داخلی شده اند برخورد داشته است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + نُه =