دمنوش های بهاره؛ حال خوب و سبک زندگی سالم

♦به گزارش سلام نیوز مصرف دمنوش ها و گیاه های دم کردنی می تواند نقش بسیار موثری در سلامت جسم و مغز ایفا کند. در فصل بهار که افراد با حساسیت بالایی روبرو هستند مصرف دم نوش های مناسب این فصل می تواند برکاهش حساسیت هاو احیای حالت نرمال بدن کمک کننده باشد:

 

♦دمنوش گیاهی گـل گـاو زبـان و سنبل الطیب:

سنبل طیب با طبیعت گرمی که دارد؛ ضد قولنج و اسپاسم های عضلانی و مفید در درمان تشنج و صرع و کاهش حساسیت ها های بهاره می باشد و بسیار انرژی زاست.

♦دمنوش گیاهی بابونه:

ضد بلغم و آرام بخش اعصاب، به ویژه اعصاب معده و روده و مقوی آنها و شستشو دهنده بسیارقوی کلیه ها و تقویت کننده کلی سیستم عصبی و موثر در جلوگیری از سرما خورگی بهاری است و علاوه بر آن، ضد تب، ضد انگل، ضد یبوست و اشتها آور است.

♦دمنوش اسطخودوس:

آرام بخش اعصاب، تقویت کننده سلول های مغز، افزایش شیر مادر، کاهنده حساسیت، مفرح، باز کننده انسداد عروقی، مسهل بلغم و سودا خصوصا سودای مغز، ضد میگرن، زکام، اسم، برونشیت، دل پیچه، رماتیسم، درد سینه، تنگی نفس، سرفه، اگزما، ضد عفونی کننده دستگاه مجاری ادرار، در اکثر بیماریها کاربرد دارد.

♦دمنوش برگ درخت به:

قابض، نرم کننده سینه، مقوی قلب، مفرح، نشاط آور است.این دمنوش به هنگام بیماری و پیش از آن در کاهش التهاب موثر باشد.

 

♦دمنوش گیاهی زنجبیل:

زنجبیل، طبیعتی گرم و خشک دارد و ضد بلغم، بالابرنده قوی فشارخون، مقوی اعصاب، تقویت کننده حافظه، تنظیم کننده جریان ادرار، ضد رطوبت مزاج، خونساز، ضد درد مفاصل، تقویت کننده قوه باه، مقوی دستگاه گوارش، حل کننده سـنـگ هــای صـفراوی، ضد مسمومیت های غذایی، درمان کننده بسیار خوب تب مالت و ضد سرطان می باشد.

♦دمنوش گیاهی آویشن:

آویشن با طبیعتی معتدل، بالابرنده فشارخون، مقوی اعصاب و افزاینده قدرت بینایی است و در رفع التهاب های مزمن روده بزرگ، افزایش اشتها و تقویت کلی جهاز هاضمه مفید است.آویشن، کلیه را شستشومی دهد؛ رطوبت بدن را دفع می کند؛ غلظت خون را  کاهش می دهد و در درمان زکام، سرفه و آسم موثر است.

♦چای قرمز:

چای قرمز یا چای ترش در نقاط مختلف دنیا با نام های متفاوتی خوانده می شود. در ایران به نام های چای مکی یا چای مکه، چای قرمز و چای ترش شناخته می شود. یکی از مهمترین مهم ترین خواص چای قرمز، شباهت ترکیبات آن با انسولین است و این گیاه خواص ضد دیابتی هم دارد.
نوشیدنی این گیاه کاهش دهنده فشار خون، خنک کننده بدن، رقیق و تصفیه کننده خون، کنترل کننده کلسترول خون، اختلالات کبدی و صفرایی و همچنین آرام بخشی مناسب است و برعکس چای که باعث دفع آهن می شود چای ترش خود یکی از منابع غنی آهن به شمار می آید.

 

♦چای زعفران:

زعفران نیز طبیعتی گرم و خشک دارد و مقوی قلب، محرک قوای مغزی، شادی بخش، خنده آور، ضدپوسیدگی دندان، شستشو دهنده کلیه، مقوی معده، ضدسرفه، ضدحساسیت و خلط آور است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 × چهار =