دولت عراق آوارگان خود را باز می گرداند

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از الفرات نیوز پس از شیوع ویروس تروریسم تکفیری در عراق و کشته و آواره شدن بسیاری از عراقی ها از خانه و کاشانه و موطن خود ، اینک دولت کنونی تصمیم به فراهم کردن بسترهای حمایتی از این آوارگان برای بازگشت به شهر و کشور خود خبر می دهد.  دوشنبه ، وزارت مهاجرت عراق از تعطیلی (49) اردوگاه آوارگان در شش ماه گذشته ، در پنج استان این کشور خبر داد؛ این رویداد پس از بازگشت داوطلبانه برخی آوارگان محقق شد. 

بر اساس بیانیه ای که توسط دفتر رسانه ای دولت  منتشر شد  ، مشخص گردید که عراق به بسته شدن پرونده آوارگان خود بسیار نزدیک شده است و فقط 28 اردوگاه باقی مانده است ؛ (26 مورد) در منطقه كردستان ، یكی در نینوا و دیگری در انبار .

پس از بسته شدن همه اردوگاه ها در استانهای بغداد ، كربلا ، صلاح الدین ، ​​كركوك و دیالی دستورالعمل دولت عراق برای خاتمه دادن به پرونده آوارگان تسریع شد.

در این بیانیه آمده است: این پرونده مورد توجه خاص نخست وزیر است تا مقامات مربوطه را به سرعت بخشیدن به فرایند بازگشت داوطلبان ، و فراهم آوردن محیط مناسب برای تشویق بازگشت آنها به مناطق خود دعوت كنند.
وی ادامه داد: دولت عراق بازگشت بیش از (68671) خانوار آواره را ثبت كرده است و باعث شده است كه تعداد كل بازماندگان به بیش از 572،000 خانواده برسد.
وی خاطرنشان کرد که وزارت مهاجرت و جابجایی (3.7) میلیون جیره غذایی ، خدمات بهداشتی و تدارکاتی مختلف برای آوارگان ، در طول دوره همه گیری کرونا ارائه داد.

وی خاطرنشان کرد که تعداد خانه های مرمت شده توسط وزارتخانه با هماهنگی سازمان های بین المللی برای کسانی که از آوارگی بازگردند به 3 هزار خانه در استان های الانبار و نینوا و همچنین ساخت 494 کاروان مسکونی در صلاح الدین ، ​​نینوا و انبار افزایش یافته و همچنین 41 مدرسه-کاروان برای تسهیل و تشویق بازگشت داوطلبانه آوارگان به استانها و مناطق مسکونی شان فراهم آمده است. 
در این بیانیه افزوده شده است كه این وزارتخانه پنج وعده كمك مالی به خانواده هایی كه از آوارگی برگشته اند معادل 1.5 میلیون دینار برای هر خانواده توزیع کرده است .

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× دو = 10