دولت چین ، گزارش روزنامه آمریکایی در نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه ووهان را رد کرد

♦به گزارش سلام نیوز ،دولت پکن اعتبار گزارش آمریکایی درباره اینکه بیماری کرونا توسط 3 محقق در انستیتوی ووهان در نوامبر 2019 به بیرون نشت کرده است را به دلایل زمانی رد کرد. 

وزارت امور خارجه چین صحت گزارش روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه 3 محقق در آزمایشگاه ووهان چین به نوعی بیماری در علائم Covid-19 مبتلا شده اند و آن را  در نوامبر 2019 شیوع داده اند، رد کرد.
«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در اظهارات خود درباره گزارش “وال استریت ژورنال” روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که این گزارش بی اساس است.

سخنگو بیانیه صادر شده توسط موسسه ووهان در 23 مارس را یادآوری کرد که تأیید می کند این موسسه ویروس کرونا را قبل از 30 دسامبر 2019 پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: این بیانیه حاکی از آن است که تا 23 مارس ، هیچ یک از کارمندان موسسه با ویروس کرونا (ویروس کرونا) برخورد نداشته اند.

این روزنامه با استناد به گزارش اطلاعاتی آمریكا كه قبلاً فاش نشده بود ، گزارش داد كه 3 محقق در آزمایشگاه ووهان تا حدی به این بیماری مبتلا شده اند كه باعث شده آنها در نوامبر 2019 ، یعنی قبل از اعلام رسمی بیماری ، در بیمارستان به دنبال مراقبت های پزشکی باشند و ویروس را شیوع دهند.

گزارش این روزنامه در آستانه نشست سازمان بهداشت جهانی ارائه می شود ، كه انتظار می رود در مورد مرحله بعدی تحقیق در مورد منشا کرونا صحبت شود.

دولت چین با استنادات زمانی این ادعا را تکذسب کرده و آن را علت ومنشا کرونا ندانسته است. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 × نُه =