دیپلمات هندی :غرب و متحدانش حامی و تامین کننده مالی تروریسم در سوریه هستند

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از خبرگزاری سوریه “بهادرا كومار” دیپلمات سابق هندی تاکید کرد که کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا و همپیمان منطقه ای آن یعنی رژیم ترکیه به سرکردگی رجب طیب اردوغان و برخی رژیم های خلیج یعنی عربستان و قطر در تمامی سال‌های گذشته از تروریست های حاضر در سوریه حمایت کرده اند.

کومار با انتشار مقاله ای در یک وبگاه هندی به توطئه آمریکا و همپیمانش علیه سوریه و تلاش های آنها برای نابودی این کشور اشاره کرد و این رژیم ها را حامی و تامین کننده مالی تروریسم در سوریه دانست.

وی با اشاره به خباثت آمریکا در منطقه نوشت: سازمان امنیت مرکزی آمریکا از زمان تاسیس آن در سال 1947  به همه شیوه های ممکن برای “تغییر دولت” در سوریه متوسل شده است.

کوما در واکنش به بیانیه مشترک آمریکا و همپیمان غربی آن که با گذشت 10 سال از بحران سوریه صادر شده، گفت: مفاد این بیانیه غیر واقعی است و با اغراض سیاسی تهیه شده است.

وی تاکید کرد: دستان کشورهای پیمان ناتو و همپیمانان آمریکا در منطقه به خون سوری ها آغشته شده است.. و آنها را مسئول ویرانی این کشور دانست و افزود: پیمان “ناتو” و آمریکا در سالهای گذشته طرف های تجزیه طلب در سوریه را مورد حمایت قرار داده اند.

دیپلمات هندی در پایان اظهار داشت: توطئه آمریکا و غرب علیه سوریه نه تنها این کشور را هدف قرار می دهد بلکه هدف آن عراق و مصر و کل خاورمیانه است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 − = دو