رئیس جمهور سومالی پس از تشدید خشونت و اعتراض در این کشور خواستار انتخابات و گفت‌وگو شد

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از فرانس 24 رئیس جمهور سومالی پس از تشدید خشونت و اعتراض در این کشور طی سالهای گذشته، خواستار انتخابات و بازگشت به گفت‌وگو شد.
«محمد عبداللهی محمد» رئیس جمهور سومالی ، اوایل روز چهارشنبه خواستار انتخابات و بازگشت به گفت‌وگو شد.گفته شده است وی در نتیجه اقدامات خود بدترین خشونت سیاسی در این کشور را در سالهای گذشته بر انگیخته است.

وی در مصاحبه رسانه ای خطاب به ملت- كه از رسانه های دولتی پخش شد- گفت: روز شنبه برای جلب تأیید پارلمانی حاضر خواهد شد و از بازیگران سیاسی خواست تا “بحث های فوری” در مورد چگونگی انجام رای گیری را انجام دهند.

این سخنرانی ، که در ساعت 1:00 به وقت محلی پس از ساعت ها درگیری برگزار شد ، در حالی است که نیروهای دولتی و سربازان حامی مخالفان پس از درگیری روز یکشنبه در مگادیشو ، موقعیت های شهری را به دست گرفته اند و غیرنظامیان را فراری داده اند.

رئیس جمهور سوالی گفت: همانطور که بارها اظهار داشتیم ، ما همیشه آماده اجرای انتخابات به موقع و مسالمت آمیز در کشور بوده ایم.

وی افزود: متأسفانه تلاشهای ما با اشكال شخصی روبرو شد و نهادهای خارجی كه هدفی جز ایجاد بی ثباتی در كشور و بازگشت آن به دوران تفرقه و ویرانی برای ایجاد خلا قانون اساسی ندارند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− پنج = 1