رشد بی سابقه تورم اقتصادی در آمریکا

♦به گزارش سلام نیوز «آندره بلوئیسوف» معاون نخست وزیر روسیه ، گفت که نرخ تورم در ایالات متحده در سال جاری به یک سطح بی سابقه خواهد رسید که بین 4 تا 5 درصد است و اعتراضات اجتماعی گسترده در این کشور دور از ذهن نیست.

پلوسوف گفت : بسیاری از کشورها ، و بالاتر از همه ایالات متحده و کشورهای اروپایی ، به شدت سیاست پولی خود را در طول بحران کرونا تضعیف شده می بینند اما آمریکا به علت مدیریت اقتصادی آشفته این رابیشتر تجربه خواهد کرد.

وی در مصاحبه تلویزیونی که روز دوشنبه پخش شد ، گفت: نحوه تولید کالاهای مصرفی در جهان در طی همه گیری باعث افزایش قیمتها شد. 

این مقام روسی خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورها ی اروپایی تورم صفر بود و در برخی کشورها تورم حداقلی وجود داشت و در بسیاری از کشورها تورم 2٪ بود.

وی افزود: ایالات متحده تورم را در سطح نهایت 2٪ پیش بینی می کرد اما اکنون حداقل  2.5٪ است و در سال جاری تورم آن به احتمال زیاد در سطح 4٪ – 5٪ خواهد رسید که این یک سطح بی سابقه است.

«آندره بلوئیسوف» معاون نخست وزیر روسیه ، گفت که نرخ تورم در ایالات متحده در سال جاری به یک سطح بی سابقه خواهد رسید که بین 4 تا 5 درصد است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× سه = 18