رهبر فلسطینی در سوریه: معادله داخلی فلسطین بعد از این حرکت انقلابی، مانند گذشته نخواهد بود

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از عربیک آرتی ،دبیرکل جنبش مبارزه مردمی فلسطین «خالد عبدالمجید» آنچه در سرزمین های فلسطین اتفاق می افتد را یک انقلاب واقعی توصیف کرد و به RT گفت که معادله داخلی فلسطین بعد از این، مانند گذشته نخواهد بود .

او توضیح داد: صحنه در مرحله بعدی بیشتر به نفع نیروهای مقاومت خواهد بود. 

عبدالمجید درباره تعامل فلسطینیان در سوریه با آنچه در غزه اتفاق می افتد ، گفت که اردوگاه های المهاجر با افتخار نسبت به آنچه در روزهای گذشته به عنوان یک حرکت ملی در بیت المقدس و سرزمین های اشغالی در سال 48 گذشته رخ داده است ، حمایت گر است.

وی مقاومت در نوار غزه را ضربه بزرگی به معامله قرن و تلاش های آمریکایی دانست. 

دبیرکل جنبش مبارزه مردمی گفت: انقلاب عظیمی که اتفاق افتاد نجات آرمان فلسطین از تلاش برای انحلال و تضعیف حقوق است که مهمترین آنها حق بازگشت است.

عبدالمجید درباره درگیری میان جناح های فلسطینی و نقش آن در منفجر شدن اوضاع گفت: انفجار اوضاع در بیت المقدس و سرزمین های اشغالی ناشی از عوامل زیادی است که مهمترین آنها تجاوز ، دستگیری و آوارگی است .  عوامل دیگری نیز وجود دارد ، از جمله وضعیت ناامیدی جناح های فلسطینی از سازش با رژیم صهیونیستی .

وی معتقد است که جنبش حماس ، در صف اول صفوف فلسطینی قرار دارد ، که باعث افزایش انزوای رئیس جمهور و رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله شد و به نظر می رسد که بتواند در صحنه نمایندگی فلسطینیان باشد . آنچه اتفاق افتاده این است که حماس در سیاستهای خود موفق شد که آن را دوباره به صحنه بیاورد در حالی که قبلاً به دلیل افول جنبش اخوان المسلمین -که سعی در کنترل تعدادی از کشورهای خاورمیانه داشت- رو به افول گذاشته بود.

عبدالمجید خاطرنشان کرد :جناح های مقاومت و مردم فلسطین مصمم به ادامه قیام هستند ، اما ممکن است در نتیجه فشارها در اوضاع میدانی نظامی آرامش ایجاد شود ، اما این به این معنی نیست که اگر دشمن از اقدامات خود در شیخ جرعه ، ایساویه و باب عقب نشینی نكرد ، قیام گسترده متوقف خواهد شد بلکه در دوره آینده حتی بیشتر ادامه خواهد یافت. 

عبدالمجید معتقد است که آنچه اتفاق افتاد باعث شد فلسطینی ها پیرامون نیروهای مقاومت جمع شوند و این آینده فلسطین را تغییر خواهد داد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یک × = 9