روحانی: باید به فکر تهیه واکسن انبوه حتی برای سال‌های آینده باشیم

♦به گزارش سلام نیوز حجت الاسلام حسن روحانی امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: همه پروتکل ها از جمله شستن دست ها، استفاده از ماسک ، پرهیز از تجمع ها و دورهمی ها، سفر نکردن وایزوله و قرنطینه کامل افراد مبتلا باید به صورت کامل و دقیق رعایت شود تا بتوانیم از این مرحله سخت عبور کنیم. در شرایط بروز مشکل همه باید دست به دست هم دهیم و همه تریبون ها هم شامل هشدار باشند و هم به جامعه آرامش دهند.هیچ تریبونی نباید آرامش را بهم بزند در همه تریبون‌ها باید آموزش، آرامش و همچنین هشدارهای لازم به طور متوازن برای رسیدن به نقطه مطلوب، بیان شود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه هفته بسیار سختی را پیش رو داریم، تاکید کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا رعایت پروتکل ها به بالای 90درصد برسد تا بتوانیم این موج جدید و سخت بیماری را در هفته آینده مهار کنیم.

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به مباحث این جلسه درخصوص واکسن و اقدامات انجام شده در این زمینه، اظهار داشت: براساس مطالب بیان شده تنها یک بار تزریق واکسن کفایت نمی‌کند و ممکن است 6 ماه دیگر دوباره لازم باشد که واکسن تزریق شود. امروز همچنین وزیر بهداشت و درمان اعلام کرد که واکسن نمی‌تواند مصونیت 2 ساله و حتی یکساله ایجاد کند، لذا باید به فکر تهیه واکسن انبوه حتی برای سال‌های آینده باشیم.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: زمانی که به دنبال خرید واکسن از روسیه و چین بودیم، کسانی پشت تریبون اعلام کردند که اگر از روسیه و یا چین واکسن بیاورید، این واکسن را نمی‌زنیم و حتی برخی تشکل‌های پزشکی نامه نوشتند که از روسیه و چین واکسن نیاورید، چرا که خطرناک است.

رییس جمهور با بیان اینکه امروز تهیه واکسن یک امر ضروری است، اظهار داشت: البته واکسنی که خریداری می شود، حتماً باید وزارت بهداشت و درمان آن را تأیید کند.

دکتر روحانی تأکید کرد: اگر شرکتی که مورد قبول وزارت بهداشت و درمان است و می‌تواند واکسنی را با ارز نیمایی خریداری و در بازار عرضه کند، هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رییس جمهور تصریح کرد: دولت همه توان خود را برای اینکه واکسن داخلی زودتر به نتیجه برسد، بکار گرفته است. چرا که برای ما مهم است که روی پای خود بایستیم و بسیار امیدوار هستیم که در تابستان بتوانیم از واکسن داخلی استفاده کنیم.

دکتر روحانی اظهارداشت: در 2 ماه پیش رو بایستی هر چقدر می‌توانیم واکسن از خارج تهیه کنیم. ضمن اینکه تا پایان همین هفته تزریق حدود یک میلیون و 400 هزار واکسن انجام می‌شود و گروه اول واکسن را دریافت می‌کنند و مصمم هستیم واکسیناسیون افراد بالای 65 سال را انجام دهیم.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: درمورد تخت‌های بیمارستانی نیز تلاش خواهیم کرد در چند ماه باقیمانده در دولت هزاران تخت را آماده کنیم و در همین روزها تزریق مالی آن را انجام خواهیم داد تا با آرامش بیشتری هفته‌های سخت را پشت بگذاریم.

رییس جمهور تصریح کرد: اطمینان دارم با همکاری و تلاش و فداکاری کادر درمان که بار سنگینی را بر دوش دارند، در هفته‌های آینده از این مشکلات عبور خواهیم کرد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 8 = یک