«روز جهانی پرواز فضایی انسان» روزی که مرزهای تمدن بشری فراتر از کره خاکی تعریف شد

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از news.un امروز دوشنبه 12 اوریل روز جهانی فضاپیمایی انسان است . روزی که یادآور دستاوردهای فضانوردانی است که مرزهای تمدن بشری را فراتر از کره خاکی تعریف کردند.

این روز جهانی که سالانه در 12 آوریل برگزار می شود ، سالگرد اولین فضاپیمایی انسانی است؛ هنگامی که «یوری گاگارین» فضانورد شوروی در سال 1961 اولین پرواز فضایی انسان را انجام داد و راه را برای اکتشافات فضایی به نفع تمام بشریت باز کرد.
« سیمونتا دی پیپو» مدیر دفتر امور فضایی خارج از سازمان ملل (OOSA) گفت به همین مناسبت طی پیامی گفت:  60 سال پیش ، دوره جدیدی برای بشریت آغاز شد و تاکنون ادامه دارد. فضانوردان فرستاده های بشریت به فضا هستند که استعدادها ، مهارت ها و شجاعت انسانی را به نمایش گذاشته و کشش مرزهای آنچه می توانیم به عنوان یک تمدن بدست آوریم را گسترش دادند.

خانم «دی پیپو» فضانورد نیز افزود: پروازهای فضایی انسان دیدگاه های ما را در مورد زمین ، جهان و خود ما به کلی تغییر داد و آینده دیگری ترسیم کرد. 

گفتنی است در سال 2011 ، مجمع عمومی سازمان ملل متحد 12 آوریل را به عنوان روز جهانی پرواز فضایی انسان اعلام کرد تا با گرامیداشت آغاز دوران فضایی برای بشر ، سهم مهم علم و فناوری فضایی در دستیابی به اهداف توسعه پایدار و افزایش رفاه برای انسان مورد توجه باشد؛ وبرای حفظ فضای خارج از کشورها و زمین در مسیر اهداف صلح آمیز بهره برده شود. 

به طور مستقیم یا غیرمستقیم ، برنامه های فضایی به چندین هدف توسعه پایدار (SDG) کمک می کنند. به عنوان مثال ، فناوری های فضایی می توانند به بهینه سازی بهره وری محصولات غذایی کمک کرده و استفاده از زمین ، آب ، دانه ها ، کودها و سایر منابع را کارآمدتر کنند و نیز هدف مهم تری را برای پایان دادن به گرسنگی را پیش ببرد. 

با توجه به برآوردهایی که نشان می دهد همه گیری ویروس کرونا می تواند 132 میلیون نفر دیگر را به گرسنگی بکشاند ، این نوآوری ها بسیار مهم هستند و به 690 میلیون نفر در جهان که غذای کافی ندارند ، کمک می کند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت − = 5