ریاست جمهوری عراق نیروهای ترک را به عقب نشینی از خاک خود و احترام به قوانین بین الملل فرا خواند

♦به گزارش سلام نیوز امروز یکشنبه ، ریاست جمهوری عراق نیروهای ترک را به عقب نشینی از خاک خود دعوت کرد و بمباران ترکیه در اردوگاه مخمور محکوم کرد.

در بیانیه ریاست جمهوری آمده است: ما بر لزوم جلوگیری از نقض حاكمیت عراق و عقب نشینی نیروهای ترك حاضر در منطقه تأكید داریم ، كه این نقض اصل حسن همجواری است و نقض هنجارها و میثاق های بین المللی است. 

وی افزود :حمله اخیر به مناطق اردوگاه مخمور یک حرکت خطرناک است که زندگی شهروندان ، از جمله پناهندگان را به خطر می اندازد و مغایر با قوانین بین المللی و بشردوستانه است.

ریاست جمهوری عراق بر تقویت روابط با ترکیه بر اساس منافع مشترک ، حل مشکلات مرزی و پرونده های امنیتی از طریق همکاری و هماهنگی ، رد اقدامات یک جانبه در رسیدگی به موضوعات برجسته و ضرورت احترام به حاکمیت عراق تأکید کرد.
وی خاطرنشان كرد: استمرار نقض حاكمیت ها و تهاجمی عمل کردن را رد می كنیم.

قابل ذکر است که هواپیماهای جنگی ترکیه دیروز شنبه اردوگاه پناهجویان مخمور را برای کردهای ترکیه بمباران کردند و تلفات جانی به بار آوردند.

در همین حال ، ریاست جمهوری عراق در مورد حمله دیروز شنبه پ.ک.ک به نیروهای معروف به  پیشمرگه اظهار نظر کرد و گفت:حضور نظامی پ.ک.ک در داخل خاک عراق از جمله اقلیم کردستان غیرقانونی است و این سو استفاده ها ثبات عراق و امنیت عراق را تضعیف می کند.

وی افزود: قانون اساسی عراق اجازه استفاده از زمین های عراق را به عنوان بستری برای تهدید امنیت همسایگان نمی دهد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 4 = سی شش