زنجیره حمله و دستگیری رهبران حماس توسط رژیم صهیونیستی، به علت ترس از پیروزی در انتخابات فلسطین

♦به گزارش سلام نیوز، العربی الجدید عنوان کرد نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی «ناجح عاصی»، نامزد لیست جنبش حماس در انتخابات آتی فلسطین تحت عنوان «القدس موعدنا» (قدس میعادگاه ماست) را پس از یورش به منزلش در شهر البیره در مجاورت رام الله در کرانه باختری دستگیر کردند.

«علاء حمیدان»، سخنگوی لیست انتخاباتی القدس موعدنا صبح امروز در سخنانی گفت: دستگیری عاصی توسط نیروهای ویژه اسرائیل انجام شد که نشان دهنده وحشیگیری و بربریت اشغالگران مبتنی بر تروریسم و ارعاب است و تلاشی برای تاثیر زودهنگام بر نتایج انتخابات محسوب می شود.

حمیدان افزود: دستگیری های پی در پی طی چندین سال، نخواهد توانست اراده ملت فلسطین را درهم شکند، این ملت اصیل عناد سیاسی و به چالش کشیدن را از ده ها سال است که ادامه می دهد و نقشه های اشغالگران مبنی بر آنکه فلسطین یک مکان مناسب برای طرح ها و پروژه هایش باشد را ناکام خواهد گذاشت.

وی با تاکید بر لزوم پیشبرد روند دموکراسی و تنظیم ساختار فلسطین، از کشورهای تضمین کننده و اتحادیه اروپا خواست برای توقف این تجاوزات ورود کرده و از روند دموکراسی در فلسطین و جلوگیری از اقدامات اسرائیل برای توقف آن حمایت کنند.

پیش از این و در روز گذشته نیز انجمن اسرای فلسطین اعلام کرد 25 شهروند فلسطینی در شهر تقوع و همچنین جنین، رام الله، البیره، الخلیل و قدس توسط نیروهای اسرائیلی دستگیر شدند.

«حسن الوردیان»، از دیگر سران جنبش حماس و یکی از نامزدهای انتخابات پارلمانی فلسطین است که پس از حمله به منزلش در بیت لحم دستگیر شد.

نظامیان اسرائیلی در 26 مارس نیز به مناطق شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری یورش برده و «حاتم قفیشه»، از سران حماس و نماینده سابق شورای قانونگذاری، «عیسی الجعبری»، وزیر دولت محلی در دولت فلسطین و «مازن النتشه»، از سران حماس را بازداشت کرده بودند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− پنج = 4