سازمان ملل درباره خطر قحطی و اوضاع نامناسب انسانی در اتیوپی هشدار داد

♦به گزارش سلام نیوز سازمان ملل متحد نسبت به “خطر جدی قحطی و اوضاع انسانی نامناسب” در شمال اتیوپی  هشدار داد.

سازمان ملل اعلام کرد اگر در طی دو ماه آینده کمک ها افزایش نیابد وضعیت انسانی در این کشور به بدترین بحران تاریخ خود خواهد رسید.

«مارک لوکاک» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت:واضح است که مردم ساکناتیوپی اکنون در نتیجه درگیری ها با افزایش قابل توجه ناامنی غذایی روبرو هستند و طرفین درگیری دسترسی به غذا را محدود می کنند.

در نامه ای که روز سه شنبه به شورای امنیت ارسال شد ،لاوكاك خاطرنشان كرد: برای از بین بردن حلقه باطل بین درگیری مسلحانه ، خشونت و ناامنی غذایی ، ضروری است كه اقدامات سریع انجام شود.

این مقام سازمان ملل متحد از اعضای شورای امنیت و سایر کشورهای عضو خواست که تمام اقدامات ممکن را برای جلوگیری از قحطی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد که با ادامه تخریب و خشونت علیه غیرنظامیان در حال حاضرحداقل 20٪ از جمعیت امروز با ناامنی غذایی روبرو هستند.

در شش ماه و نیم گذشته از آغاز درگیری در این کشور ، تخمین زده می شود که دو میلیون نفر آواره شده اند و غیرنظامیان بسیاری کشته و زخمی شده اند.

این مقام سازمان ملل گفت: برای زنده ماندن غیرنظامیان ،وجود بیمارستان ها و زمین های کشاورزی ضروری است.

ابی احمد ، نخست وزیر اتیوپی در 4 نوامبر یک عملیات نظامی علیه مقامات این کشور در جبهه آزادیبخش آغاز کرد . درگیری ها در این کشور همچنان ادامه دارد و معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه بارها اعلام کرده است که این وضعیت نگران کننده است. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− یک = 7