سازمان ملل: طالبان از زمان روی کار آمدن خود عده‌ای را به صورت غیرقانونی اعدام کرده است

سازمان ملل متحد طالبان را به اعدام غیرقانونی 72 نفر متهم کرد.

سازمان ملل: طالبان 72 نفر را غیرقانونی اعدام کرده است

وی افزود: مردم افغانستان امروز با یک بحران عمیق انسانی مواجه هستند و اقتصاد این کشور به دلیل فروپاشی سیستم بانکی و بحران شدید نقدینگی تا حد زیادی فلج شده است.

النشیف هشدار داد که با آمدن فصل زمستان، مردم افغانستان با فقر و گرسنگی شدید روبرو هستند.

وی با بيان اينكه وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی در این کشور بسیار وخیم است، گفت: گزارش ها حاكی از آن است كه برخی خانواده‌ها از شدت فقر فرزندان خود را می‌فروشند.

النشیف تصریح کرد: علیرغم عفو عمومی اعلام شده از سوی طالبان پس از 15 اوت، اعدام‌های غیرقانونی در سراسر این کشور ادامه دارد و این مسئله نگران کننده است. 

النشیف با بیان اینکه در حمله طالبان به اعضای داعش خراسان در استان ننگرهار دست کم 50 نفر به صورت غیرقانونی اعدام شده‌اند، گفت: گزارش‌هایی مبنی بر اینکه اجساد افرادی که به دار آویخته شده و به طرز وحشیانه‌ای به شکل سر بریده در ملاءعام به نمایش گذاشه شده در دست داریم.

وی با اشاره به اینکه کودکان افغان توسط طالبان و گروه‌های تروریستی چون داعش مجبور به جنگ می شوند، اظهار داشت: این گزارش‌ها بسیار نگران کننده است؛ تقریبا تمامی غیرنظامیان کشته و زخمی شده توسط مین‌های منفجر نشده کودک هستند.

النشیف اذعان داشت: بر اساس گزارش یونیسف، 60 درصد از 4.2 میلیون کودک افغان که در حال حاضر از تحصیل بازمانده‌اند، دختر هستند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = دوازده