سازمان ملل متحد: کاهش قابل توجه واکسیناسیون علیه کرونا در افغانستان پس از کنترل طالبان نگران کننده است

♦به گزارش سلام نیوز صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که میزان واکسیناسیون علیه کووید -19 در افغانستان در هفته اول پس از کنترل طالبان بر پایتخت افغانستان ، کابل ، 80 درصد کاهش یافت.
یونیسف هشدار داد که اعتبار نیمی از چند دوز دریافت شده توسط کشور افغانستان تا کنون به پایان رسیده است.

سخنگوی یونیسف به رویترز گفت: از زمان تصرف طالبان ، تعداد افرادی که واکسن ضد کووید -19 دریافت کرده اند 80 درصد کاهش یافته است.

داده های یونیسف نشان می دهد که در هفته ای که از 15 اوت آغاز شد ، 30500 نفر در 23 استان از 34 ولایت افغانستان واکسینه شدند ، در حالی که در هفته قبل در 30 استان 134،600 نفر بودند.

“یونیسف” توزیع واکسن ها را از طریق مکانیسم “کواکس” سازمان بهداشت جهانی هماهنگ می کند.

سخنگوی یونیسف گفت: عقب نشینی قابل درک است ، زیرا در زمان هرج و مرج ، درگیری و شرایط اضطراری ، مردم امنیت خود را در اولویت قرار می دهند.

او خاطرنشان کرد که این سازمان از همه کارکنان بهداشتی در افغانستان ، از جمله زنان می خواهد که به خانه های بهداشت و خانه های خود بازگردند. 

این سخنگو از اظهارنظر در مورد اینکه آیا کاهش نرخ واکسیناسیون نیز ناشی از شک و تردید احتمالی طالبان در مورد واکسن ها است ، خودداری کرد ، اما او درباره خطرات ناشی از کندی طولانی مدت کمپین واکسیناسیون هشدار داد.

سخنگو گفت که اعتبار حدود دو میلیون دوز واکسن “جانسون” که تا کنون توسط افغانستان دریافت شده است ، نوامبر آینده به پایان می رسد.

داده های سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که تنها 1.2 میلیون دوز واکسن در 20 آگوست در افغانستان توزیع شده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + پنج =