سازمان ملل : میلیون ها نفر در آستانه فاجعه در سوریه هستند

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از سایت خبری سازمان ملل ،یک مقام سازمان ملل هشدار داد که میلیون ها نفر در آستانه فاجعه در سوریه هستند ؛ مگر اینکه عملیات بشردوستانه مرزی گسترش یابد.

یک مقام ارشد سازمان ملل هشدار داده است که در صورت عدم توافق جامعه جهانی برای تمدید عملیات بشردوستانه مرزی تا ماه آینده ، میلیون ها نفر در شمال غربی سوریه در معرض خطر فاجعه هستند.

«مارک کاتتیس» معاون هماهنگ کننده منطقه ای سازمان ملل در سخنرانی روز پنجشنبه ضمن هشدار در مورد تهدید آوارگان در اثر جنگ در سوریه و کسانی که به مرز با ترکیه فرار کرده اند آن را عامل دیگری در تشدید بحران انسانی در این کشور دانست. 

کاتس به خبرنگاران گفت:انتظار ما از شورا این است که آنها نیازهای غیرنظامیان را در اولویت قرار دهند .در شمال غربی سوریه شما در معرض آسیب پذیرترین افراد در هرجای جهان هستید.کمک های مرزی و عملیات بشردوستانه که از ترکیه به سوریه وارد شده بود ، سال گذشته پس از اختلاف نظر در شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال گذشته به یک گذرگاه مرزی محدود شد.

وی ادامه داد :  شرایط به آن اندازه بحرانی است که روسیه  در ابتدا با بازگشایی نقاط عبور به دلیل نگرانی در مورد استفاده نیروها از آنها مخالفت کرد ، اما  اخیراً برای تسکین اوضاع انسانی پیشنهاد بازگشایی سه نقطه در ادلب و حلب را خود مطرح کرده است. با این حال ، ترکیه به دلیل تجدید قوا در شمال غربی سوریه با این اقدام مخالفت کرده است.

 

 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = چهار