سازمان ملل نسبت به بحران غذا و زیست محیطی در افغانستان هشدار داد

یک مقام سازمان ملل نسبت به بحران غذایی و زیست محیطی در افغانستان هشدار داد.

گزارش: سارا نصغی

به گزارش سلام نیوز رامیز الکبروف هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در افغانستان نسبت به کمبود شدید مواد غذایی و زیست بوم نا مطمئن در این کشور هشدار داده است، این در صورتی است که تا ماه آینده منابع کافی در اختیار مردم افغانستان قرار نگیرد.
الاکبروف در بیانیه ای اختصاصی به روزنامه الشرق الاوسط گفت: «ما در تلاش هستیم تا از یک بحران بزرگ جلوگیری کنیم، اما اگر منابع در دسترس نباشد، همه چیز ممکن است»

وی خاطرنشان کرد که «طالبان باید با تلاش‌های سازمان ملل متحد همکاری کند تا از تشدید بحران و جنگ جلوگیری به عمل آورد.

وی افزود: تولید محلی غذا و زراعت در افغانستان تنها برای تغذیه نیمی از مردم کافی است و بقیه مردم با سوءتغذیه و کمبود مواد غذایی مواجه هستند که می‌تواند منجر به مرگ و میر بیشتر شود.

وی ادامه داد:در چهار سال گذشته، وضعیت بشردوستانه در افغانستان بسیار سخت بوده و خواهد بود. کشور در معرض خشکسالی شدیدی قرار گرفته و این بحران انسانی به دلیل درگیری‌هایی است که در آنجا وجود داشته است.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد: تیمهای ما در محل حضور دارند و در حال کار هستند. بیش از 20 آژانس سازمان ملل نیز در حال کار در این زمینه هستند. در زمین و تعداد زیادی از سازمان های غیردولتی تلاش می کنند دولت و سازمان های بین المللی تلاش های زیادی را برای تامین مواد غذایی و مواد اولیه برای مردم افغانستان انجام می دهند. ما نمی خواهیم که چنین وضعیتی ادامه پیدا کند.

وی بر لزوم باز ماندن میدان هوایی کابل تا رسیدن تدارکات ضروری به مردم تاکید کرد.

او گفت: ما باید از راه هوایی سفر کنیم تا ذخایر دارو را نگه داریم. بیشتر مواد غذایی با کامیون می آید. باید هر فرودگاه در افغانستان باز بماند. ما باید ترافیک را در این مسیر سازماندهی کنیم. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 2 = پنج