سازمان ملل یک جدول زمانی برای مبارزه با جرایم اینترنتی را با کمک سازمانهای غیر دولتی بین المللی تصویب کرد

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از سایت خبری سازمان ملل، مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه ای را با یک جدول زمانی ، برای تهیه یک معاهده بین المللی جدید جهت مبارزه با جرایم اینترنتی تصویب کرد.

قطعنامه مذکور توسط روسیه تهیه شد و با پیگیری سازمانهای بین المللی و نهاده حقوق بشر سازمان ملل، پس از تصویب سه اصلاحیه در آن روز سرانجام چهارشنبه به اتفاق آرا تصویب شد.

كمیته پیش نویس موظف شده بود در 78 مین نشست خود كه از سپتامبر 2023 تا سپتامبر 2024 ادامه دارد ، پیمان پیشنهادی را به مجمع عمومی ارائه دهد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با 193 عضو ، قطعنامه ای را تصویب كرد كه كمیته ای از متخصصان را به نمایندگی از تمام مناطق جهان “برای ایجاد كنوانسیون بین المللی جامع در زمینه مبارزه با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای اهداف مجرمانه” ایجاد می كند.

در این تصمیم اشاره شده است که “فناوری اطلاعات و ارتباطات ، گرچه دارای پتانسیل های فوق العاده ای برای توسعه کشورها است ، اما تهدیدهای جدیدی نیز برای مرتکبان ایجاد می کند و ممکن است به سطوح بالا و پیچیده ای از جرائم کمک کند.

در این قطعنامه آمده است كه از نمایندگان سازمانهای جهانی و منطقه ای علاقه مند ، از جمله ارگانهای سازمان ملل متحد ، برای شركت در جلسات پیش نویس دعوت می شوند و این قطعنامه نشان می دهد كه سازمانهای غیردولتی معتبر در سازمان ملل می توانند برای مشاركت در آن ثبت نام كنند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با مشورت با UNODC مستقر در وین ، از رئیس کمیته پیش نویس درخواست خواهد کرد تا لیستی از سایر سازمان های غیردولتی مرتبط ، سازمان های جامعه مدنی ، موسسات دانشگاهی و بخش خصوصی ، از جمله کسانی که دارای سابقه مقابله با جرم هستند ، تهیه کند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هفت × 6 =