♦سخنگوی قوه قصائیه:کاندیداتوری رئیس جمهوری را تکذیب می‌کنم

به گزارش سلام نیوز غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز خود اعلام کرد توهین به رئیس جمهور در اصفهان در دست پیگیری است. او همچنین نامزدی رئیس قوه قضاییه در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را تکذیب کرد.

وی در ارتباط با سفر اخیر آیت الله رئیسی به عراق گفت: سفر رئیس قوه صرفاً یک سفر کاری و فشرده و اداری بود و این سفر به بغداد انجام شد و تمام برنامه‌های پیش بینی شده این سفر در شهر بغداد بود. 

دیدارهای این سفر در سه سطح بود؛  سطح مقامات رسمی حکومت و دولت عراق، سطح احزاب گروه‌ها و جمعیت‌های تأثیرگذار در کشور عراق و دیدارهای مردمی.

اسماعیلی همچنین درباره توهین به رئیس جمهور در اصفهان گفت: درباره توهین را خلاف اخلاق و قانون می دانیم و زیبنده نیست در جامعه توهین را خطاب به اشخاص و مقامات کشوری بشنویم.

در اصفهان اتفاقی توسط جمع محدودی اتفاق افتاد. مطلع شدید دادستان اصفهان بلافاصله بعد از این حادثه به اداره کل اطلاعات استان اصفهان اعلام کردند باید مقصران و مسببان و افرادی که در این اقدام نقش داشتند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شوند. تا جایی که چهارچوب مقامات قانونی وجود دارد، دادستان اصفهان راسا پیگیری می کند.

ولی باید به این نکته هم توجه داشت در قانون کاهش مجازات حبس، پیش بینی شده است اهانت به مقامات نیازمند شکایت شاکی خصوصی است. علاوه بر پیگیری های دادستان اصفهان، اگر شکایتی هم به دست ما برسد، رسیدگی قانونی می کنیم.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت + = 16