سرلشکر جعفری بر حضور زنان در عرصه خانواده و اجتماع تاکید کرد

♦به گزارش سلام نیوز افتتاحیه مجازی اولین مانور عملیاتی ویژه بانوان ادوار و فعالین فعلی تشکل‌ها با عنوان مانور رمیصا ( رهبران میانی صحنه انقلاب ) به مناسبت سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب و با هدف نقش آفرینی قوی تر بانوان”  برگزار شد.

سردار محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه الله در این مراسم با اشاره به جایگاه جوانان به خصوص بانوان در پیشبرد گام دوم انقلاب گفت: انتظار رهبر معظم انقلاب از نقش آفرینی مردم در گام دوم انقلاب خودسازی، جامعه پردازی و حرکت به سوی تمدن سازی در جهت تمدن نوین اسلامی است.

ایشان تاکید کرد: نیمی از جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند و نقش‌آفرینی زنان در ۴۰ سال دوم انقلاب متفاوت از جنگ است چرا که خط مقدم جبهه ها را مردان تشکیل می‌دادند و پشت جبهه ها بود که زنان و مردان متناسب با آفرینش خودشان نقش آفرینی جهادی داشتند اما الان  صحنه جنگ، جنک نرم فرهنگیست.

جعفری ادامه داد: نیمی از جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند و نقش‌آفرینی زنان در ۴۰ سال دوم انقلاب متفاوت از جنگ است چرا که خط مقدم جبهه ها را مردان تشکیل می‌دادند و پشت جبهه ها بود که زنان و مردان متناسب با آفرینش خودشان نقش آفرینی جهادی داشتند اما الان  صحنه جنگ، جنک نرم فرهنگیست.

ایشان در ادامه تاکید کرد: در صحنه مبارزات فعلی با توجه به جنس این مبارزه که از نوع کنش های فرهنگی اجتماعیست بانوان می توانند خودشان مستقل از مردان کنار هم قرار گیرند و آن نقش آفرینی منحصر به فرد زنان در عرصه‌های گوناگون را رقم زنند. قطعا در جنگ نرم بانوان نقش  کلیدی و اصلی خواهند داشت.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه الله گفت: بانوان باید این کنش اجتماعی و مبارزات نرم خود را از خانواده خودشان شروع کنند و در سطح بعدی محله‌ها و  در نهایت جامعه خود را تحت تاثیر قرار دهند و قدم اول چنین مبارزه ای با تشکیل گروه‌های خودجوش مردمی  بانوان اتفاق خواهد افتاد. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 × = سی