سرویس ضد تروریسم کردستان عراق، مداخله در ترور سردار سلیمانی را انکار کرد

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از المیادین ، سرویس ضد تروریسم در کردستان عراق دخالت خود در ترور سلیمانی را انکار کرد.
امروز (یکشنبه )سرویس مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان عراق در پی انتشار گزارشی مبنی بر دست داشتن این گروه در ترور سردار سلیمانی ، دست داشتن در ترور قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس ایران را انکار کرد.

در بیانیه این آژانس آمده است: انتشار گزارشی به اتهام افسران كرد و یك نیروی ضد تروریسم در منطقه كردستان به مشاركت مبهم در ترور ژنرال سلیمانی ، و تا آنجا كه موضوع به ما در سرویس ضد تروریسم مربوط می شود ، ما از هر لحاظ مشارکت نیروهای خود را در عملیاتی از این دست انکار می کنیم. 

وی افزود: ژنرال سلیمانی از دوستان نزدیک مرحوم رفیق مام جلال (رئیس جمهور سابق عراق جلال طالبانی) بود و سرویس مبارزه با تروریسم در همان دوره با تروریسم از همان سنگرهایی که سلیمانی در آن می جنگید ، جنگید و مشخص است که با ترور یک رهبر در این سطح ، منطقه کردستان یکی از دوستان خود را از دست داد. مورخان و اتحادیه میهنی کردستان یکی از دوستان مام جلال را از دست دادند.
در این بیانیه به این نکته اشاره شده است که سال گذشته دولت های ایران و عراق کمیته مشترکی را برای بررسی پرونده هدف قرار دادن رهبر ارشد ایران در عراق تشکیل دادند و اعلام کردند ما آماده پاسخگویی به سوالات مطرح شده توسط کمیته هستیم.

دیروز ، شنبه ، یاهو جزئیات جدیدی را از آنچه که “یک طرح محرمانه”نامید ، انتشار داد که طی آن این گروه برای ترور فرمانده نیروی قدس در سپاه پاسداران ایران متهم شده بود. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یک + = 2