سفیر اسلواکی: سیاه نمایی رسانه های غرب از ایران،با واقعیت بسیار متفاوت است

♦به گزارش سلام نیوز لادیسلاو بالاک سفیر اسلواکی در جمهوری اسلامی ایران با مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مجتبی ذوالنوری  گفت: « هرچند که اسلواکی کشوری اروپایی است اما نگاه راهبردی این کشور با اروپا متفاوت است و همانند بعضی از کشورهای این منطقه موانع و مشکل تراشی برای جمهوری اسلامی ایران نداشته است».

وی همچنین بیان داشت: « روابط بین ایران و اسلواکی گرم، دوستانه و دیدگاه مردم ایران نسبت به این کشور همواره مثبت بوده است».

ذوالنوری با اشاره به استنادات تاریخی اشکال تراشی بعضی از کشورهای غربی – اروپایی علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: «انگلیس از جمله کشورهایی است که در جنگ جهانی اول با ایجاد موانع و مشکلات اساسی باعث مرگ و میر 9 میلیون ایرانی در اثر قحطی و گرسنگی شد».

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران، آمادگی کامل همکاری و توسعه روابط با اسلواکی را دارد و بر این باور است که تقویت روابط و مناسبات می تواند به تحکیم مراودات کمک نماید».

وی در همین رابطه تأکید کرد: «مجلس شورای اسلامی در همه زمینه ها از ارتقاء تعاملات و همکاری با پارلمان اسلواکی استقبال می کند و تشکیل گروه های دوستی ـ پارلمانی از اهداف راهبردی مجلس شورای اسلامی برای فعال کردن مناسبات دو کشور است».

لادیسلاو بالاک سفیر اسلواکی در جمهوری اسلامی ایران نیز اسلواکی را پل تبادل ایران با اروپا دانست و گفت: «ظرفیت بسیاری برای ارتقاء سطح روابط دو کشور وجود دارد و اسلواکی آمادگی کامل دارد که به جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف کمک کند».

وی همچنین تصریح کرد: «سیاه نمایی و تصویری که رسانه های غربی از ایران به نمایش می­گذارند با واقعیت بسیار فاصله دارد و باور دارم که اگر دنیا مسیر گفتگوی سازنده را بیاموزد، دنیای بهتری خواهیم داشت».

بالاک تأکید کرد: «تلاش داریم که روابط دو کشور از طریق پروژه های مشترک انجام شود و روابط پارلمانی دو کشور را مسیر درست، تأثیرگذار و شتاب دهنده در تعاملات فیمابین بیان کرد».

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یک × = 8