سوریه به مرز هشدار رسید/سازمان ملل بیانیه امداد منتشر کرد

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از news.un سازمان ملل متحد در بیانیه ای نسبت به اوضاع خطرناک بهداشتی در سوریه هشدار داد و خواستار همیاری هرچه سریعتر برای جلوگیری نسیبت به از بین رفتن اقدامات انسانی و توسعه ای دهه گذشته در سوریه با کمک جامعه جهانی شد. 

مقامات ارشد سازمان ملل متحد از جامعه جهانی خواسته اند تا بودجه برنامه های امدادی و بشر دوستانه را که میلیون ها نفر در سوریه و منطقه را پشتیبانی می کند ، در اولین زمان افزایش دهند.

با تأثیر بیشتر بیماری همه گیر کرونا و پیدایش انواع مسری تر ، دیگر در سوریه هیچ مهلتی برای غیرنظامیان وجود ندارد و باید به کمک آنان شتافت؛ چرا که این کشور به خط اضطرار رسیده است و به ویژه اوضاع کودکان زیر 12 سال به رسیدگی عاجل نیاز دارد؛ کودکانی که تنها درک آنان از زندگی، فقر و ترور و آوارگی و کار طاقت فرساست چراکه جز آن ندیده اند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) ، آژانس پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) و برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) در یک خبر مشترک روز دوشنبه گفتند: ده سال ناامیدی و فاجعه برای سوری ها حاصل جنگ و تروریسم بوده است. اینک این کشور به ویژه در مناطق مرزی و پناهندگی ،در حال سقوط شدید حداقل های زندگی ، کاهش شدید وضعیت معیشتی و اقتصادی و تشدید گرسنگی،سوء تغذیه کودکان زیر 12 سال و تاخت و تاز COVID-19 قرار دارد آنهم در شرایطی که بدترین زمینه عفونت ها را تجره می کنند که بر خطر کرونا می افزاید.»

«مارک لوکاک»هماهنگ کننده امداد اضطراری سازمان ملل و رئیس OCHA گفت:در سراسر سوریه و در منطقه ، 24 میلیون نفر نیاز به کمک های بشردوستانه یا سایر اشکال دارند – 4 میلیون نفر بیشتر از سال گذشته – و این بالاترین میزان از زمان آغاز درگیری هاست.

وی افزود: افراد بیشتری در هر لحظه در طول جنگ و پیدا شدن نشانه اقدامات ترور به كمك نیاز پیدا می کنند . كودكان باید به شدت کار کنند.

لوکاک تاکید کرد: فراموش نکنیم هیچ سرمایه گذاری بالاتر از سرمایه گذاری برای انسانیت نیست.حفظ سطح استاندارد زندگی برای مردم سوریه نیز از عناصر اساسی صلح پایدار و به سود منطقه و جهان است. 

این فراخوان پیش از پنجمین کنفرانس بروکسل برای سوریه ، که در 29 و 30 مارس برگزار می شود ، اعلام شده است.

هدف از این فراخوان  بسیج بودجه برای حمایت از غذا ،آب و خدمات بهداشتی ، آموزشی ، واکسیناسیون کودکان و ایجاد سرپناه است.

وقت چشم بستن بر پناهندگان نیست!

فیلیپو گراندی ، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ، هشدار داد که دستاوردهای انسانی کسب شده توسط جامعه جهانی که طی سالهای متمادی بدست آمده است ، در معرض خطر است و اوضاع در برخی از کشورهای جهان مناسب نیست.

آخیم اشتاینر ، مدیر UNDP  گفت: جامعه جهانی نمی تواند به پناهندگان یا میزبانان آنها پشت کند. این کار برای مردم و منطقه فاجعه بار خواهد بود

  اشتاینر افزود: اکنون ، بیش از هر زمان دیگر ، برای تأمین نیازهای انسان دوستانه و نجات دهنده – و مقابله با شرایط اضطراری -که اکنون منطقه با آن روبرو است ، به حمایت جامعه جهانی نیاز است.

در کنفرانس سال گذشته در بروکسل ، خیرین متعهد شدند 5.5 میلیارد دلار بودجه برای حمایت از فعالیت های بشردوستانه ، مقاوم سازی و توسعه در سال 2020 تأمین کنند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار + = 6