سیاهپوستان آمریکایی به دنبال افشای یک شورش نژادی و نسل کشی دیگر علیه سیاهان

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از اسوشیتد پرس برخی دانشمندان و خانواده های سیاهپوست در تلاشند تا یک قتل عام نژادی و نسل کشی در سال 1921 که باعث نابودی یک جامعه پررونق و طبقه متوسط ​​سیاه پوستان و کشته شدن 300 نفر دیگر در تولسا اوکلا شد، را کشف کنند.

به دنبال مرگ «جورج فلوید» و افزایش خشونت های نژادی در ایالات متحده ، رنگین پوستان خواستار این شدند که ایالات متحده سرانجام با قسمت هایی از اقدمات سوء نژادی که مرتکب شده است و زمینه این بدرفتاری را فراهم کرده است،روبرو شود.

قتل عام نژاد تولسا یکی از بدترین این موارد بود که سیاهان خواستار بررسی آن و  جبران خسارت هستند.

در تاریخ 31 مه 1921 یک گروه سفیدپوست به گرینوود که یک قطب اقتصادی موفق در تولسا برای سیاهان بود، حمله کردند.  در طی 24 ساعت ، این گروه 35 بلوک مشاغل متعلق به سیاه پوستان ، کلیساها ، خانه ها ، کتابخانه ، مدرسه و بیمارستان را به آتش کشیدند. افراد مرکزی در اقتصاد پر جنب و جوش سیاه گرینوود ، معروف به “بلک وال استریت” را از بین بردند. هیچ کس متهم به کشتار جمعی سیاه پوستان نشد.

بعداً نیز با امتناع از فروش مصالح ساختمانی به آن ، از بازسازی بسیاری از ساکنان سیاهپوست جلوگیری کرد. بسیاری به داخل چادرهای موقت نقل مکان کردند.

فیبی آر استوبل فیلد ، یک انسان شناس پزشکی از دانشگاه فلوریدا ، از جمله محققانی است که برای یافتن مدارکی برای قتل عام ، زمین تولسا را ​​حفاری می کند.

وی گفت: دانشمندان در زیرزمینهای خانه های سوخته در حال بررسی هستند و زمین کلیسای مرکزی را حفر می کنند تا سکه ها و مانده های سوزانده شده را مورد مطالعه قرار دهند. محققان اخیراً یک گور دسته جمعی در قبرستان Oaklawn پیدا کرده اند که به عقیده برخی، همان اجساد و قربانیان خشونت نژادی یا شورش نژادی علیه سیاهان هستند.

نویسندگان و خانواده ها در حال ثبت تاریخ شفاهی هستند تا افکار عمومی قتل عام را فراموش نکنند. 

بازماندگان و فرزندان قربانیان در ماه مه صدمین سالگرد حمله را با عنوان”جشنواره میراث سیاه وال استریت”برگزار می کنند.

شبکه PBS قرار است یک مستند جدید با نام «آتش و فراموش شده ها » را منتشر کند ، و تلاش های امروز مردم را برای یادآوری قتل عام و ترور نژادی را یادآوری نماید.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سه − = 1